Kan inte ladda upp till Ekonomiöversikt - Administration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Kör Visma Administration 1000 i fleranvändarkonfiguration med ekonomiöversikt. Har bytt min arbetsstation och kan inte få uppladdning att fungera.

På servern går det fint att starta visma och ladda upp: Visma Admin 1000 v2017.00.3656 ekonomiöversiktsmodul 1.31.0 (installerad med tidigare version av admin).

På min förra arbetsstation var klient installerad från server, och uppladdningsmodul 1.31.0 nedladdad och installerad (med tidigare version av admin).

På min nya arbetsstation är klient installerad från server. Uppladdningsmodul går ej att installera, felmeddelande: "Kräver Visma Administration 2014.10 eller senare". Får dock uppfattningen att modulen inte skall vara nödvändig?

Testar utan den (Bokföring->Ekonomiöversikt->Uppdatera) och får felmeddelande: "Du saknar en tilläggsmodul som krävs för att kunna uppdatera Ekonomiöversikt"

Har ni förslag på lösningar? Min workaround för tillfället är att köra remote desktop till servern, och det känns inte hållbart.

Hälsningar
Hans
Foto på Hans W

Hans W

• 580 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

• 5,838 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Hans W!

Du behöver installera tilläggsmodulen för Visma Administration. Detta gör du genom att gå in i Ekonomiöversikten och trycka på ! uppe till höger och då kan du ladda ner modulen för integration med Visma Administration. 

//Linnea
Foto på Hans W

Hans W

Hej, som jag skrev. Installation av modul ger felmeddelande...
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Hans W!

Märkligt, håller med! Ja numera ska egentligen, (om allt går vägen), tilläggsmodulen installeras per automatik tillsammans med Admins installation, dock går det ibland fel. Nu har ju du dock testat, om jag förstod dig rätt, att även manuellt installera tillägget, men med ovan fel som resultat.
Det jag då skulle vilja be dig om är istället att avinstallera och göra om den klient-/arbetsplatsinstallation utav Admin som finns på din dator, och helt enkelt se om det löser problemet.
Får du fortfarande samma fel ber jag dig om att kontakta oss på supporten för vidare hjälp, du når oss isåfall på 0470-706200.

Tack för ditt inlägg!
Foto på Hans W

Hans W

Hej, efter uppdatering till admin 2017.1 gick det att installera tilläggsmodulen och ekonomiöversikt fungerar igen.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.