Kan inte längre säkerhetskopiera version 2017.1 - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Efter uppdatering till Visma Administration 1000 2017.1 kan jag inte längre säkerhetskopiera mitt företag från klienten. Får felmeddelande att filer saknas. Se skärmdump.

På servern går det fortfarande att säkerhetskopiera, men det är opraktiskt att behöva logga in på den.


Foto på Hans W

Hans W

  • 580 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,928 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Hans!
Detta är behörighetsbaserat. Du får det om någon av filerna i mappen som inte går att öppna. Det du ska göra är att du går till företagskatalogen på servern och högerklicka, välj egenskaper. Sedan fliken säkerhet och knappen redigera. Här lägger du till gruppen "Alla" och ger den fullständiga behörigheter.
Foto på Hans W

Hans W

  • 580 poäng 500 badge 2x thumb
Tackar, det löste problemet.

/H