Kan inte registrera ny leverantör

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag försöker registrera en ny leverantör så får jag hela tiden upp felmeddelandet: "Ett fel uppstod som blivit registrerat. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet."
Foto på QualiByte

QualiByte

• 346 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 11 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Jonny V

Jonny V

• 4,468 poäng 4k badge 2x thumb
Detta verkar dessvärre ett problem som kommer oftare och oftare i eEkonomi både på ny leverantör och ny kund 
Foto på QualiByte

QualiByte

Vet du om det finns något sätt att ta sig runt problemet?
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,328 poäng 10k badge 2x thumb
Hej hej! 

Får du felmeddelandet så fort du klickar på Ny leverantör eller händer det i samband med att du ska spara leverantören?
Om det är i samband med att du ska spara leverantören så kan det bero på att du inte har lagt in ett plus- eller bankgiro på leverantören. 

Återkom om det fungerar eller ej! 
Foto på QualiByte

QualiByte

Det fungerade när jag angav bankgiro. Men ska detta behövas, det är ju ett icke-obligatoriskt fält? Min kund drar automatiskt pengarna från mitt konto, och således vill jag inte fylla i varje plus- eller bankgiro för min leverantör.
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,328 poäng 10k badge 2x thumb
Är det som så att leverantörsfakturan inte ska skickas till banken för betalning så kan du markera rutan Autogiro på leverantören. Då är du inte tvingad till att fylla i varken bankgiro eller plusgiro :) 
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 47,646 poäng 20k badge 2x thumb

Det var nytt att man nu kan spara leverantör utan Bg-nummer

VAD BRA!

Foto på Annica

Annica, Champion

• 4,204 poäng 4k badge 2x thumb
Skulle kunna tänka mig att det är kopplat till om du har bankkoppling eller ej. Vid bankkoppling är det flera mindre roliga saker som tillkommer.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.