Fält för referenskod har försvunnit efter uppdatering - eEkonomi

  • 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Efter "omdesignen" finns fältet "Referenskod" (för e-faktura) inte längre att ange på fakturavyn och jag får ett fel att jag måste ange fältet när jag försöker skicka fakturan som e-faktura.

Vidare kan jag inte heller skicka fakturan som brev då jag får samma fel trots att fältet bara är obligatoriskt på e-faktura.

Nu är det så att jag skickar ca 20 fakturor om dagen varav merparten går till kunder som kräver eller förväntar sig e-faktura.

Supporten pratade om någon workaround att ange referenskoden på kunden i stället men det funkade inte heller.

Jag behöver kort och gott detta löst nu. Jag kan inte fakturera.

Det är ju bra om man funktionstestar sin produkt innan man releaser den.

Stefan
Foto på Stefan Norberg

Stefan Norberg

  • 710 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 3
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihopa!

Vi har gjort en uppdatering i programmet gällande problemet med att referenskoden inte syns, detta ska nu vara åtgärdat i Visma eEkonomi så att ni kan se referenskoden även inne i redigeringsläget på fakturan.

/Lovisa