Kan inte skriva ut kopplad bild - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 9 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag vet inte om det är en bugg eller någon inställning som saknas men jag kan inte skriva ut en kopplad bild från mitt visma eekonomi. Det finns en fin ikon som kommer fram när man ex tar fram en koppad leverantörsfaktura men utskriften reagerar inte när man trycker på den. Ibland kan det vara så att man behöver skriva ut ett underlag som kommit via inscanningscentalen men det går inte.... fler som har problem med detta?
Foto på Lookass

Lookass

  • 248 poäng 100 badge 2x thumb
  • irriterad

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Annica

Annica

  • 5,862 poäng 5k badge 2x thumb
Har skrivit ut i kväll utan problem. 
Foto på Linnéa Sterner

Linnéa Sterner, Moderator

  • 1,036 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Lookass!

Det ska inte vara något allmänt problem, utan precis som du säger ska det gå att klicka på ikonen för utskrift. 

Jag funderar på vad du har för webbläsare? Kan det vara så att pop-up fönster är blockerade?
Kanske det funkar om du rensar webbhistoriken?

Har du fortfarande problem efter att du testat detta så är du välkommen till vår support så ska vi försöka felsöka djupare.

Ha en fin helg! 

/ Linnéa
Foto på LABYGG

LABYGG

  • 130 poäng 100 badge 2x thumb
Hej!

Jag har samma problem idag. Jag får nu alla faktura som e-faktura, men behöver bilagen till betalning. Har inte LB avtal. 
Jag kan inte skriva ut heller, och jag får upp bilden, men inget händer, när jag trycker på ikoner.
Jag har e-ekonomi
(Redigerad)
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

  • 3,864 poäng 3k badge 2x thumb
Hej LABYGG,

Du skriver att du tar emot e-fakturor, går du då in under inköp - leverantörsfakturor - utkast - trycker dig in på fakturan och sedan trycker på skrivarikonen för att skriva ut själva fakturaunderlaget? Eller går du tillväga på något annat sätt? När du sedan trycker på skrivarikonen, står programmet och laddar eller händer det ingenting?

Som Linnéa skriver kan du testa att rensa webbläsaren och cacheminnet för att se om det löser problemet. Du kan läsa om hur du gör det i den skrivna hjälpen. Kontrollera även så att inte pop-up fönster är blockerade. Du kan också testa att logga in i en annan webbläsare för att se om det fungerar där.

Om det fortfarande inte löser sig så får du gärna kontakta vår support så att vi kan kolla närmre på problemet!

/Fanny
Foto på Lukas

Lukas

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
LABYGG,
Fick det aldrig att fungera i safaris webbläsare.Vet ej vilken du använder men jag bytte till google chrome som verkar fungera bättre överhuvudtaget för visma e-ekonomi. Det var min redovisningsbyrå som tipsade mig om att byta.