Spara ändringar i ett pågående lönebesked - eEkonomi

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hur sparar jag ändringar i ett pågående lönebesked utan att behöva bokföra/skicka ut lönespec? Jag vill löpande göra uppdateringar med de lönepåverkande händelser som sker under en månad för att sedan innan lönen ska betalas ut göra klart lönebeskedet, bokföra och betala ut. Exempel: faktura kommer från företag som avser hushållsnära tjänster. Då vill jag kunna lägga upp det på personen det avser så att det kommer med på nästa lön.
Men det går ju inte att spara utan att bokföra??
Foto på KarinL

KarinL

• 3,278 poäng 3k badge 2x thumb
  • less

Publicerades för 4 år sedan

• 3
Foto på KarinL

KarinL

Finns det inget svar på min fråga? 
Foto på Gunilla Jaltsén

Gunilla Jaltsén, Produktansvarig Marknad Visma eEkonomi

• 3,418 poäng 3k badge 2x thumb
Hej
Du vill kunna spara ett lönebesked motsvarande ett utkast som du kan göra på en faktura, om jag uppfattar dig rätt.
Det har vi diskuterat och det ligger i vår önskelista framöver.

Tack för din input.

//Gunilla
Foto på KarinL

KarinL

Ja, det stämmer. Jag vill kunna påbörja ett lönebesked i början av månaden och löpande uppdatera med de saker som ska med. Högaktuellt är hushållsnära tjänster där jag får fakturor två gånger i månaden och där förmån ska in på den anställdes lön. Det är smidigt om man kan göra det samtidigt som man bokför fakturan så är det ingen risk att det glöms bort.... När det sedan blir dags att göra klar månadens lön vill jag kunna ta upp den och ev korrigera/lägga till något mer och därefter bokföra och betala ut. 
Foto på JL

JL

• 444 poäng 250 badge 2x thumb
Jättetokigt att denna funktion inte finns med.
Foto på Annie Sten

Annie Sten, Knowledgeteam eAccounting

• 7,230 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

I den senaste versionen av Visma eEkonomi gjorde vi det möjligt att spara lönebeskedet som utkast. Så nu kan ni påbörja ett lönebesked - Spara som utkast - Öppna lönebeskedet vid ett senare tillfälle och fortsätta registreringen. 

Ha en fin vecka!

/Annie

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.