Katastrof med Rutansökningar över årsskiftet - Administration

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Bekräftat
  • (Redigerad)
Hej! Jag har under några dagar varit helt frustrerad över att systemet i webbfakturering inte säger till när jag har råkat göra rutansökningar som sträcker sig över årsskiftet 2015-2016. Filen packades ihop från er och bildade ett nummer. Så irriterade att inte kunna få hjälp av er att bryta upp denna, utan jag skulle i stället leta reda på alla mina ansökningar som heter 199 och gå in på varje kund och skriva av alla siffror i personnummer, fakturor, inbetalningar och alla belopp. Vet ni hur lång tid detta skulle ta mig och alla fel som skulle uppstå... Jag pratade med 2 kollegor till er. Den sista gjorde ett tappert försök men det funkade inte. Skatteverket menar på att det inte är deras problem att inte ert system inte säger till. Jag kan väl inte vara ensam om problemet. Man jobbar mycket på rutin, så som man gör under året. Jag har under kvällen fått tag på en kille som kan mycket med datorer och kunde hjälpa mig att bryta upp den låsta filen från er för att sedan separera åren. Mycket märkligt att ni inte kan hjälpa till med detta. Jag hoppas verkligen att e-fakturering kommer säga ifrån om detta händer igen. Jag är rädd för att detta kan hända igen om något år eller så...
Foto på Anna

Anna

  • 2,504 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

  • 1
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Anna, tack för att du uppmärksammar oss om problemet. Tråkigt att höra att detta medförde både irritation och arbete för dig.

Vi tar givetvis till oss detta som ett förbättringsförslag till kommande årsskifte.