Kivra lönespecifikation

• 11
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej undrar om Lön 600 kommer att kunna använda sig av att skicka lönespecifikation till Kivra? Och få givet tills det att den nya lagen GDPR träder i kraft. Med vänlig hälsning Anna
Foto på Anna-Lena

Anna-Lena

• 246 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 11
Foto på Jenny Henriksson

Jenny Henriksson

• 142 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Lönespecifikationer till Kivra.

Finns det någon möjlighet att skicka lönespecifikationen från Visma Lön 600 via Kivra till den anställda?

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Hur får man lämna lönebesked när GDPR införs? - Lön 600.
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

• 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej! 
Vi rekommenderar att ni använder tilläggstjänsten Mitt Lönebesked enligt GDPR. Kika gärna mer i denna tråden. Där hittar ni även en länk till en tråd om just lönespecifikationer och nya personuppgiftslagen. 

I dagsläget så finns ingen möjlighet att skicka lönespecifikationer till Kivra. Jag har lagt denna tråden som ett önskemål och tar detta med oss! :)

/Sanna
Foto på KL

KL

• 254 poäng 250 badge 2x thumb
Hoppas verkligen att ni löser att man kan skicka till Kivra!
Foto på Lotta

Lotta

• 1,328 poäng 1k badge 2x thumb
Det är inte ok för våra anställda att behöva ha flera olika ställen att logga in och kontrollera utskick från företaget - ni måste lösa överföring till Kivra och/eller övriga säkra tjänster!
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Gällande diskussionen om Kivra vill jag gärna att ni går in och följer denna tråden: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/kivra-lonespecifikation

/Anna
Foto på ABS

ABS

• 636 poäng 500 badge 2x thumb

Jag har provat Mitt Lönebesked men avslutat den igen eftersom jag som administratör när vi även körde tidsredovisningen fick upp både mig själv som privatperson och företagets alla uppgifter när jag bara ville vara "mig"

Jag önskar en inloggning som administratör och en inloggning som privatperson.

Önskar också inlogg med mobilt bankID istället för att de anställda ska ha koll på ett lösenord till.

Foto på Anna Svensson

Jag skapar en egen tråd av detta så är det enklare att följa diskussionen.

Du hittar den nya konversationen här: Olika inloggningar som löneadministratör och anställd - Lön Anställd/Mitt Lönebes...
Foto på Christel

Christel

• 6,204 poäng 5k badge 2x thumb
Jätteviktigt att Visma löser detta, att man som "Privat" bara loggar in för att se sin lönespecifikation och att samma person kan utföra sitt arbete med en inloggning, detta ska inte ligga i samma. Många ställen där man loggar in med bankid får du välja privat eller företag, så Visma här behövs lösning. Och absolut öppna för inloggning via bankid!
Foto på Anna Svensson

Flyttar även denna till tråden https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...
(Redigerad)
Foto på Sonja M

Sonja M

• 336 poäng 250 badge 2x thumb
Inloggning via bankid är önskvärt och även att kunna skicka lönebeskeden till Kivra, men ännu viktigare är att man ska kunna skicka lönebeskeden på attest där rätt person kan logga in - innan man lägger upp dom till respektive person på Mitt lönebesked. Det räcker inte med att attestanten ska gå in i Visma stämpla som jag läste någonstans. Det är ett program som många i övrigt inte behöver och det finns ju mer än frånvaro som registreras på ett lönebesked som måste attesteras. 
Foto på Anna Svensson

Jag flyttar denna kommetnaren till https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...

Du hittar den nya konversationen här: attest av lönebesked

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.