Klantat till det rejält!!!

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Matchade idag en inbetalning med kundfaktura. Inga som helst problem men sen började jag tänka att mina kostnader för milersättning och utlägg hamnat på intäkt konto 3051. Måste va fel och började korrigera hej vilt. Nu är felet sju resor värre och jag har dubbelt upp på det kontot!!!!:)
Har även lönebesked via eekonomi och där har jag ju tagit betalt för utlägg och milersättning så de tar ju ut varann eller hur. Kom på det liiite försent. Vad gör jag nu efter ca 10 försök att korrigera som gjort att allt är Helt galet.
Tacksam för hjälp.....tänk först gör sen vore bra i såna här lägen
Foto på Bitte

Bitte

  • 142 poäng 100 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Bitte,

Haha...hade kanske inte varit fel om ett sådant meddelande dykt upp lite då och då:)

Svårt att säga exakt hur du ska korrigera för att det ska bli rätt när jag inte har hela bilden om vilka konto som det blivit fel på, men vi gör ett försök)

Som jag förstår det har du ett felaktigt belopp på konto 3051
För att detta ska bli rätt kan du skapa en manuell verifikation och debitera konto 3051 om du vill minska beloppet och kreditera om du vill öka beloppet. 
För att verifikationen ska balansera behöver du ytterligare konto där du skriver summan på motsatt sida.

Exempel om du vill minska summan på konto 3051
Debet 3051 1000 kr
Kredit XXXX 1000 kr

Hjälper inte detta dig att komma vidare får du gärna återkomma med mer info om vilka konto och vilka belopp det gäller så kikar vi vidare på det.

När det gäller lönebesked så hänger jag inte riktigt med på vad du menar?
Tänker du att du först betalt ut milersättning och utlägg via lönebeskedet och sedan korrigerat detta, är det detta som blivit fel menar du?


Ha en fin dag
/Susan

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.