Klistra in kontoutdrag Nordea - eEkonomi

  • 4
  • Problem
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Nordea har ny design på sin webbsajt. 
Det går inte längre att kopiera rader från kontoutdraget och klistra in i Visma eEkonomi.

Man får felmeddelande: "Kunde inte tolka det som klistrades in"

Har ni någon lösning för detta?
Foto på FreNys

FreNys

  • 190 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 12 månader sedan

  • 4
Foto på Chriskaffe

Chriskaffe

  • 3,728 poäng 3k badge 2x thumb
Inget svar men jag förstår inte vitsen med att göra det! Printa ut en sida från kontot ibland och sätt in in i en pärm! Så gör jag... efter 30 år på Nordea Företag!! :-))
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,046 poäng 20k badge 2x thumb
Hej FreNys!

Jag kommer ta vidare kontakt med dig via mejl så kan vi kontrollera felmeddelandet du fått.

/Nellie
(Redigerad)
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,046 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Vi har märkt att det är fler som klistrar in sitt kontoutdrag från Nordea som får problem med att inte hela beloppet eller korrekt belopp läggs till i eEkonomi. 

Vi undersöker detta och återkopplar här i tråden så fort vi har mer information. 

/Nellie 
Foto på Markus

Markus

  • 456 poäng 250 badge 2x thumb
hur går det med detta?
Foto på Ael

Ael

  • 94 poäng 75 badge 2x thumb
ja, hur går det med detta?????
Måste ju kunna lösas?
mvh
Anna
Foto på Robert Weitz

Robert Weitz

  • 94 poäng 75 badge 2x thumb
Blir lite rastlös att inget händer, fins det inga bla bla ord att skriva så vi ser att ni jobbar på det.
Foto på Ael

Ael

  • 94 poäng 75 badge 2x thumb
mycket bra ! du har helt rätt!
fick tips av en kvinna i forumet att man kan koppla in sig på nordeas gamla hemsida under menyn Övrigt nedtill på hemsidan och där kopiera kontoutdrag!
mvh Anna
Foto på dta

dta

  • 134 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Nordea klistra in kontoutdrag fungerar inte - eEkonomi.

Nordeas ny websidan copy-paste function till "Kassa och bankhändelser" failar.

Kommer ni fixa den bug ?
Foto på Jessica Steffen

Jessica Steffen

  • 164 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har också problem med detta, tacksam för snabb återkoppling!
Foto på Chriskaffe

Chriskaffe

  • 3,728 poäng 3k badge 2x thumb
Åter igen: Inget svar men jag förstår inte vitsen med att göra det! Printa ut en sida från kontot ibland och sätt in in i en pärm! Så gör jag... efter 30 år på Nordea Företag!! :-))
Foto på FreNys

FreNys

  • 190 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har upptäckt att man fortfarande kommer åt den gamla versionen av Nordea Företag. Den ligger som länk under Övrigt på högersidan.
Där kan man fortfarande kopiera kontoutdraget och klistra in i Visma.
Foto på Jessica Steffen

Jessica Steffen

  • 164 poäng 100 badge 2x thumb
åh tack! Hittade det nu, det underlättar verkligen att jag ska inte ska behöva boka och lägga in alla bankhändelser en och en.
Foto på dta

dta

  • 134 poäng 100 badge 2x thumb
gammla sidan kommer inte att finnas efter nånga veckor.
Bugen måste fixas
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,046 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Vi jobbar på att få till en lösning för att kunna klistra in kontoutdragen. Vi har inte så lång bit kvar, och vi uppdaterar här när det är löst. 

/Nellie 
Foto på JonkenB

JonkenB

  • 102 poäng 100 badge 2x thumb
Fortfarande fel  på detta idag 9 oktober när jag skulle klistra in igår kväll. Blir mörkrädd nu då jag ser det varit fel i 3 veckor...:O Detta måste fixas asap. Har avsatt tid för detta i början under början av denna vecka...övrig tid har jag planer för att driva övriga kärnverksamheten...

Foto på JonkenB

JonkenB

  • 102 poäng 100 badge 2x thumb
Hittade nu länken till den gamla sidan. Räddar denna gång. Tack för tipset FreNys!
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,046 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej! 

Vi har nu fått en lösning på plats gällande att kunna klistra in kontoutdrag för Nordea. Testa nu gärna igen så du ser att du kommer vidare :) 

Tveka inte på att återkoppla i tråden om du upplever någon problem med att klistra in. 


Ha en fortsatt bra onsdag!
/Nellie 
Foto på emilk

emilk

  • 160 poäng 100 badge 2x thumb
Jag får fortfarande inte denna funktion att fungera. Oerhört frustrerande
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,046 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Får du något felmeddelande när du försöker klistra in kontoutdraget? Eller får du inte med alla transaktioner när du klistrar in? 

/Nellie 
Foto på emilk

emilk

  • 160 poäng 100 badge 2x thumb
Jag får upp felmeddelandet "Kunde inte tolka det som klistrades in" 
Det händer med enstaka rader har jag märkt. Har dock inte hittat något samband mellan raderna som framkallar felmeddelandet mer än att det handlar om insättningar.

Det händer både när jag klistrar in hela kontoutdraget och när jag klistrar in enstaka rader
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,612 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!Jag ser till att mina kollegor kontaktar dig för att få in lite mer information.
/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.