Kollegan kan inte starta Visma Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Vi har ett problem som uppstår de flesta dagar. Jag vill gärna ha kontakt med Vismafolket för felsökning eller konkreta råd.
Min dator är moderdator för Visma. När kollegan kommer måste min dator alltså vara på för att hon skall kunna använda Visma. Men på senare tid (flera månader) har det ändå inte fungerat. Det går alltså inte att starta Visma på hennes dator slumpvis utvalda dagar/tillfällen. Tillfällena då Visma startar är färre än de när det inte startar. Naturligtvis har vi startat om och dylikt, men vi börjar tro att det är Visma på moderdatorn som inte "släpper ut" den kontakt som skall upprättas. Kan ni ta kontakt med oss, är ni snälla!
Foto på AnnaB

AnnaB

  • 1,416 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 6 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på pform

pform

  • 2,898 poäng 2k badge 2x thumb
Är det ett akut problem är det bättre att ringa visma, det kan ta tid att få svar på forumet .
Foto på pform

pform

  • 2,898 poäng 2k badge 2x thumb
har ni får en lösning på problemet !? en funderingar, har ni uppdaterat till nya versionerna av visma, har ni installerat en nätverksinstallation på huvuddatorn eller är det en vanlig installation...

Foto på Annica Bomström

Annica Bomström, Moderator

  • 814 poäng 500 badge 2x thumb
Hej

Det bästa är att ni ringer in till oss då ni har tillgång till både  den som agerar server och den som är klienten. Men börja med att se till att enligt ovanstående inlägg att se till att det är uppdaterat på båda datorerna.

/Annica