Kolumnen "avslutad" i tabellen "avtal" uppdateras inte längre - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej,

Här kommer en avancerad fråga och att gå direkt mot databasen är säkert inte supporterat. Men nu har vi en gammal integration som är byggd på det sättet och därför vore det bra med ett svar.

Om man öppnar Visma och som vanligt markerar ett avtal som "Avslutat" så har det historiskt även markerats som en "1" i kolumnen "avslutad" i tabellen "avtal" (AVTAL.DBF). Det verkar inte bli så längre. Hittar inte var värdet sparas. Det måste ju sparas på något ställe då avtalet i Visma förblir avslutat när man öppnar programmet (även på andra klienter). Så funktionsmässigt är det inget fel. Var sparar ni informationen om att ett avtal är avslutat nu för tiden?

-Vi kör version 2017.0
-Har kört registervård
-Kan inte uppgradera just nu pga integrationer

Tack på förhand!
Foto på Daniel

Daniel

  • 70 poäng
  • frusterad

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,326 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Daniel
Ser att du fått svar från supporten tidigare men det kan kanske hjälpa andra följare. Du kan säkert göra urvalet själv på avslutade avtal men det går inte via Apiet. Där kan man bara få ut alla avtal, anledningen är för att det inte finns någon sorteringsordning på avslutade avtal.