Kolumninställningar vid betalningspåminnelser - Administration

• 6
  • Idé
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)

När jag ska skicka betalningspåminnelser så vill jag först kontrollera ifall kunden har haft åsikter om fakturan, vilket vi i så fall skrivit in som Kommentar på aktuell faktura. Så då skulle jag ju önska att jag kunde få upp denna kolumn i arbetsfältet för påminnelser men nu kan man ju inte välja något själv. Det kan man ju på tex återrapportering inbetalningar. Jag har påtalat detta tidigare och anser fortfarande att detta är väldigt aktuellt att åtgärda!!    

Hoppas på åtgärd

MVH Pia

Foto på pisun

pisun

• 710 poäng 500 badge 2x thumb
  • välidgt frustrerad

Publicerades för 2 år sedan

• 6
Foto på Susanne Friman

Susanne Friman, Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering, Visma Tid, Visma Compact

• 2,410 poäng 2k badge 2x thumb
Hej,

Håller med om att det är ett bra förslag. Inget vi har planerat just nu i programdelen Betalningspåminnelser. Om det är fler som önskar detta gå gärna in och gilla med +1 knappen. 

Känner du till att du kan skicka betalningspåminnelser via AutoCollect (läs mer här AutoCollect)? I den programdelen kan du lägga till kolumner t ex kommentar så att du kan se dina kommentarer innan du skickar iväg uppdragen.

/Susanne
(Redigerad)
Foto på pisun

pisun

• 710 poäng 500 badge 2x thumb

Jag måste bara få påtala att jag varje gång blir irriterad över allt mer jobb jag måste göra för att undersöka alla fakturor som ska med i påminnelserna, tex nu när en kund har rekonstruktion och en faktura inte ska gå med påminnelserna.

Det som irriterar mest är ju att funktionen finns vid inläsningen av inbetalningarna, " så hur svårt kan det vara" ??

hoppas på att detta kan prioriteras, många borde bli behjälpta av detta.

MVH

Pia

Foto på Annapanna

Annapanna

• 3,636 poäng 3k badge 2x thumb
Precis detta problem sitter jag med nu! Jag vill också ha fler kolumner vid betalningspåminnelserna, och att kommentarer på fakturan följer med dit. Det känns som en väldigt användbar funktion som inte borde vara alltför svår att få till. 
Ser också att frågan kom upp för länge sedan - kommer vi någon vart?
(Redigerad)