Kombination tjänsteresa / privat resa - Visma Resa & Utlägg

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Bekräftat
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre. Communitymoderatorn angav följande anledning för att arkivera: ej aktuell längre.

Jag har en anställd som varit på utrikes tjänsteresa må-fre. Han åkte dock tidigare (fredagen innan) och stannade även kvar helgen efter. Det går inte att få bort traktamenten för de dagar han var där privat, hur ska jag lösa detta?

Utläggen i lokal valuta har heller inte blivit rätt. När han betalat med sitt kort utgår det utöver växlingskursen en växlingskostnad. Hur får jag med denna?

Det är ju inte ovanligt att anställda förlänger tjänsteresor, borde finnas en smidig lösning på detta utan att det innebär massa mer administration.

Foto på Jenny

Jenny

• 5,690 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Jenny!

Dessvärre finns det i nuläget inget stöd för detta i tjänsten Resa & Utlägg. Det går med andra ord inte att tala om att en viss del utav resan är av privat karaktär, utan tjänsten räknar fram traktamenten för hela resan precis som du säger. Jag inser att detta inte är optimalt, men enda sättet är att man justerar detta manuellt i löneprogrammet. Detta svar gäller tyvärr även din andra fråga, den angående växlingsavgift, detta får man också justera i löneprogrammet som det ser ut nu.

Jag kommer ta dessa synpunkter vidare till vår utvecklingsavdelning. Tack för ditt inlägg!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.