Kommentar till artikel Webshop+

• 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Under bevakning
Jag önskar att man kan göra så kunderna kan skriva en kommentar till artikeln när dom skall lägga den i kassan , vill även att det följer med i köpet till ekonomi osv ,

Tanken är : jag har en butik där dom kan välja sitt unika namn på produkten . dom skriver in det i rutan bredvid produkten och lägger i varukorgen .

I dagsläget ber jag dom lämna namnet i övrig information där man skriver adressen . minst varannan person frågar mig var dom skall lämna namnet trots att jag skriver det överallt på sidan .

Jag förlorar säkerligen massa kunder på detta då vissa beställer bara dom bilderna med det namnet dom har för dom inte tror att det går att ändra!

Detta är just nu för mig den allra viktigaste funktionen jag behöver efter direkt betalande med swish funktion. Alltså ganska kritiskt och hoppas detta beaktas även om jag inte jagar gillningar !

Tacksam om detta går att ordna
MVH
Felix
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

• 1,496 poäng 1k badge 2x thumb
  • bekymrad

Publicerades för 3 år sedan

• 4
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

• 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Felix! 

Hur menar du med att kunderna ska skriva en kommentar till artikeln? Är det den övriga informationen som du vill ha över till ekonomiprogrammet eller är det någon form av recension av artiklar du är ute efter? 

Vi har diskuterat möjligheten att recensera artiklar tidigare och vi tycker att det är en väldigt bra idé men det skulle inte vara möjligt först innan vi har förbättrat funktionen med inloggningsgrupper, eftersom alla kanske inte vill tillåta anonyma recensioner utan endast för inloggade kunder, detta för att kunna hantera dåliga recensioner på ett bättre sätt. 

Med vänliga hälsningar, 
Marcus Fjordevik 
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

som exempel , 
När kunden skall köpa en prdukt kan hen välja färg ,storlek osv men mina kunder skulle också vid samma steg lämna namnet dom vill ha på produkten.
alltså istället för att det kommer en rullgardin med färger ,skall det vara en ruta där dom skall skriva exempelvis - Namn: Johan

detta skulle kunna följa med som en kommentar till köpet på artikeln så det syns i ordersammanställningen i beställningar på Webshop+,

jag har sätt att folk vill att kunderna skall kunna välja Meter vara och andra olika mått osv , och denna lösning hade kunnat gynna dom andra som har specifika lösningar.

jag kan kolla upp folk här på forumet som vill ha samma lösning om ni vill att det skall bli mer följare för att det skall prioriteras hos er ?
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

det viktigaste är inte att det hänger med till Eekonomi utan det viktigaste är att det kommer med där jag ser beställningen i webshopen , Mvh Felix
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

Något ???
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

• 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Felix!

Okej, då är jag med på hur du menar. Men så länge kanske dina kunder skulle kunna lägga sina kommentarer i kommentarsfältet i kassan? 

Men vi noterar ditt önskemål och lägger till det till kommande förbättringsförslag. 

/ Marcus 
Foto på Onmywall.se

Onmywall.se

• 258 poäng 250 badge 2x thumb
Detta efterlyser vi också. Det hade underlättat mycket. I stort sett allt vi säljer kan göras unikt med t.ex. ett namn eller liknande. Just nu använder vi kommentarsfältet i kassan, men det är ofta folk missar den trots att vi skriver instruktioner på varje produkts sida hur man ska göra. Det var lite bättre innan när det var en stor ruta, nu måste man ju klicka i en box för att få upp rutan, vilket det händer ganska ofta att kunderna missar. 

Önskemålet hade ju varit att i artikelvarianter i gränssnittet kunna göra en kommentarsruta som då kopplas till just den artikeln i beställningsbekräftelse. När kunder köper fler än en sak blir det ju lite krångligt med kommentarsfältet i kassan, rätt info ska kopplas till rätt produkt och det har hänt att fältet inte rymmer all text som kunden vill skriva in.
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

Varannan kund fattar inte hur dom skall göra , även jag har direkt på startsidan och till varje produkt hur man skall göra , men folk läser inte sådan text :( dom flesta skriver , det kom inte upp nån ruta där jag kunde skriva namnet , så skickar dom det på mail och instagram :(
Foto på Skindex

Skindex

• 102 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Lägga till fria fält i kassan - Webshop.

Hej! jag skullle vilja ha så att man skulle kunna göra egna "information" rutor med egen text som kunden måste fylla i här han/hon gör ett köp på min hemsida och så att man skulle kunna ta bort information rutor som man inte behöver kunden att fylla i på sin hemsida.
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

Bumpar tråder och hoppas fler eftersöker denna funktionen då den är kritisk för vår del !:)
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

• 3,084 poäng 3k badge 2x thumb
Hej

Jag lyssnar gärna lite närmre med er exakt vad som menas här. Har ni möjlighet att antingen lägga en utförlig förklaring här eller maila mig på robin.mellden@visma.com så blir det lättare för mig att förstå.

Exempelvis, ska inställningen endast finnas i kassan eller även på artikeln?
Bör det finnas en inställning som gör fältet obligatoriskt? 

Tack på förhand,
Mvh
Robin
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

Hej , vill att det skall finnas på artikel nivå , och gärna så man kan göra det obligatoriskt , och även så man kan välja vad det skall stå innan , så i mitt fall vill jag att det skall stå "Namn"

Bifogar en länk till en annan sida som har den funktionen så du kan se hur det ser ut

https://www.barntema.se/kingsdesign-n...

Håller tummarna för att ni kannordna detta , det hade underlättat nått otroligt för vår del och säkert för många andra med :)

Mvh
Kingsdesign
Felix
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

Såg att det inte är så många aktiva projekt , kan inte detta lyftas då det inte kräver så mycket utveckling ?

Mvh
Felix