Kommer inte tillbaka till startsidan i Advisor

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Mina anställda kommer inte tillbaka till sin startsida i Advisor, om dom exempelvis tittat på kundregistret eller gjort nåt annat.
Jag själv som är administratör kan däremot när som helst klicka på 'min startsida' och komma dit, medan dom måste logga ut och när dom sen loggar in kommer dom automatiskt dit.

Ska det vara så?  jag kan inte påminna mig om att det funkade så från början  :)
Foto på Ingvar_52

Ingvar_52

  • 286 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Mathias Vahlgren

Mathias Vahlgren, Produktansvarig - Visma Advisor och Visma Byråstöd

  • 6,370 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Ingvar!
Nej det ska inte var så. Vi har hört det här från några kunder men inte alla. Om man rensar cachen i webbläsaren så fungerar det.

Dock blev jag ändå lite nyfiken på att det verkar vara skillnad på vilken behörighet du och dina medarbetare har. När du säger att du är Administratör, menar du att du har full behörighet i Advisor eller menar du att du är administratör för företaget i Visma Online? Kanske svårt för dig att förstå skillnaden där, men skriv gärna och berätta vad du menar. 

Sitter du och dina medarbetare i samma webbläsare?

Vänliga hälsningar

Mathias Vahlgren
Foto på Ingvar_52

Ingvar_52

  • 286 poäng 250 badge 2x thumb
Jag har nog aldrig testat att logga in på deras datorer med min inlogg, utan det är på min egen dator som det funkar.  Så vi testar att rensa cachen så får vi se.  Vi kör dock alla Firefox.
Jag är nog administratör i Advisor.. men jag kan iofs lägga till och ta bort behörigheter även på Eekonomi.
Foto på Mathias Vahlgren

Mathias Vahlgren, Produktansvarig - Visma Advisor och Visma Byråstöd

  • 6,370 poäng 5k badge 2x thumb
OK, det var bara ett långskott om det hade något med behörigheter att göra, men jag tror egentligen inte det. 

Testa att rensa cachen först så får vi se om det fungerar för er efter det. Och om problemet återkommer hör av dig igen så får vi titta närmare på det. 

Vänligen 

Mathias

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.