Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Codebase -120

Hej!
Jag har en kund som använder funktionen att kunna arbeta på två datorer med samma Visma installation (ej nätverksinstallation). Tidigare har dessa datorer legat i samma hus och allt har fungerat som det ska. Nu har den ena datorn flyttat ut till nya lokaler och lokalerna förbinds med hjälp av en radiolänk. Nu har fjärrdatorn börjat få problem när den har stått still ett tag. Det poppar upp ett antal felmeddelanden (som jag ska försöka få tag på från kunden) innan programmet fungerar igen. Vad kan detta bero på och vad kan göras för att eventuellt lösa detta.
Ska kanske tilläggas att radiolänken används kontinuerligt utan problem för andra applikationer.
 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Christoffer Lindquist,

Nu vet jag inte vilken version av programmet din kund har men i länken felmeddelanden du kan läsa mer om Codebase 70 och 120. Dessa meddelanden kommer inte i versioner med SQL-databasen dvs från version 2017.11 utan endast i den äldre databasen Dbase. 

Felmeddelandet Codebase 70 beror på att programmet inte kankomma åt filerna eller att det tar för lång tid att komma åt dem.

Felmeddelandet Codebase 120 handlar om att programmet harproblem att skriva till en fil.

I länkarna får du tips på åtgärder och hur du kommer vidare.Som jag ser det så borde en fullständig registervård göra susen. OBS! Glöm inteta en säkerhetskopia innan du påbörjar en registervård.

/Kristina