Konstigheter efter uppdatering till version 2017.1 - Administration

• 4
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Pågående
  • (Redigerad)
Efter uppdatering har jag upptäckt några felaktigheter. Tex så lade jag in ingående kundfakturor för månaden och när jag skulle skriva ut lista rasslade alla inlagda från tidernas begynnelse ut! Inte bara månadens som det brukar vara (eftersom jag godkänner utskriften varje månad).
Sedan skulle jag skriva ut sammanställning periodiseringar, då kom bara ett kto (1790), inte övriga i intervallet jag valde. Får inte fram dem hur jag än gör! Det är vad jag upptäckt hittills...
Foto på PriveroCarina

PriveroCarina

• 130 poäng 100 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 1 år sedan

• 4
Foto på Gustav Blixt

Gustav Blixt, Fd UX Designer - Visma Administration/Fakturering/Förening

• 224 poäng 100 badge 2x thumb
För att kunna hjälpa dig med varför du får alla ingående kundfakturor vid din utskrift måste jag veta namnet på vilken utskrift det rör sig om? Angående ditt andra problem med utskriften av sammanställning periodiseringar är det en problem vi känner till. Temporär lösning för att få fram sammanställningen av t.ex. kontonummer 1790 - 2999 är att istället skriva 1789 - 3000.
Foto på PriveroCarina

PriveroCarina

• 130 poäng 100 badge 2x thumb

Hej!

Utskriften heter ”Ingående kundfakturor”. Och där skrivs bara de man lagt in sedan förra gången man godkände utskriften ut. Men nu har det hänt mig på två kunder att ALLA inlagda skrivs ut.

Försökte undgå det på andra bolaget genom att skriva ut listan innan jag lade in månadens men då fanns inget att skriva ut. När jag sedan lade in månadens och skulle skriva ut dem så kom samtliga på listan, dvs ca 80 sidor...

Och det är kto 1710 och 1720 som ej kommer med trots att jag bara väljer dem vid utskrift. Ska jag alltså skriva 1709 - 1721 då?

/Carina

Foto på Gustav Blixt

Gustav Blixt, Fd UX Designer - Visma Administration/Fakturering/Förening

• 224 poäng 100 badge 2x thumb
Vi har upptäckt att det fungerar som du beskriver det dvs att alla ingående kundfakturor kommer med på utskriften. Kommer ta det vidare till våra utvecklare och åtgärda felet.

Du behöver som du skrivit ange 1709-1721 för att se ditt intervall tills det att en ny version av programmet kommer.

Mvh
Gustav
Foto på Maria Filipsson

Maria Filipsson

• 154 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Periodiseringar sammanställning - Administration.

Har uppdaterat till nya versionen 2017.1. När jag nu lagt in verifikationer i september som ska börja periodiseras i oktober så kommer de inte med vid utskrift av sammanställning per 30 september. Tidigare kom de med. Tycker att det är ett bra verktyg att kunna se dessa dels vid månadsavstämningar och även vid bokslutsarbetet.
Foto på LW

LW

• 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Jag har så här i avstämningstider också upptäckt att det blir fel. 1730 och 1790 funkar för mig men 1710 faller bort helt, både när jag testar sista september och sista oktober. Sista september funkade när jag stämde av september före jag uppdaterade till 2017.1

Jag har testat att sätta in startkonto 1699, 1700, 1701 utan resultat och har även testat att slutkontot ska vara 2999 och/eller 1799, men inget händer.

För mig personligen (denna månad och fram till sista december) är det ingen katastrof, men efter det, vill jag att det funkar. Avstämningsfunktionen är så bra, att den måste få fungera som tidigare.

//L

Foto på LW

LW

• 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Sitter nu med oktoberavstämningarna, periodiseringarna. Per den 30/9 fanns inga diffar men nu har det hänt grejer per sista oktober... Vet inte till 100% att det stämmer, men det ser ut som om oktoberfakturor (fakturor journalförda efter uppgraderingen) man lagt periodisering på, inte hamnar i listan över periodiseringssammanställningen. Summan diffar rätt så precis med fakturorna från Visma jag vill sprida ut över ett års tid men de finns inte med. Men som sagt, jag är inte helt klar med oktober ännu och vill kontrollera detta en gång till innan jag flaggar.

//L