Kontantnoter ligger kvar på förfallolista, hur får man bort dem? - Administration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Kontantnoterna ligger kvar på förfallolistan och även i dropdown kundfakturor när jag ska boka av inbetalningar av kundfakturor. Hur får jag bort dem? De är ju både betalda bokförda osv.
Foto på himmelev11

himmelev11

• 336 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej himmelev11!

Det låter mycket märkligt som du säger då en kontantnota inte ens ska dyka upp i dropdownlisten under modulen Inbetalningar. Min första tanke är om dokumenttypen, (som du ser längst uppe till vänster inne på fakturan/kontantnotan), verkligen är av typen Kontantnota, eller om det av misstag har skapats en vanlig faktura?
Står det kontantnota korrekt uppe i hörnet skulle du i så fall kunna testa med en fullständig registervård, Läs mer om det här.

Återkom bara om det inte löser sig så kikar vi vidare på det, alternativt så ringer du in till vår support så hjälper dom dig.

Tack för ditt inlägg!
(Redigerad)
Foto på himmelev11

himmelev11

• 336 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! Har kontrollerat typen de är registrerade som kontantnoter. Har gjort en fullständig registervård. Problemet kvarstår, de är kvar i dropdownlistan och de kommer även upp på förfallolistan.
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej igen!

Ytterst märkligt det du beskriver, låter som att något inte står rätt till. Jag rekommenderar dig att ringa in till oss, 0470-70 62 00, så kan vi på så vis ställa fler kontrollfrågor, alternativt koppla upp oss mot din dator för att se vad som inte stämmer.

Tack för ditt inlägg!
Foto på PBolle

PBolle

• 256 poäng 250 badge 2x thumb
Hej!

Vi har samma problem. Jag har ett ärende ligger hos supporten. Gjort registervård, skickat backupfil.

Hur löste ni detta?
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

• 3,620 poäng 3k badge 2x thumb
Hej PBolle,

Ser att du har fått hjälp av mina kollegor och att vi behöver rätta i din säkerhetskopia. 

Ha en fin dag! 
/Kristina