Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

himmelev11
MEDLEM

Kontantnoter ligger kvar på förfallolista, hur får man bort dem?

Kontantnoterna ligger kvar på förfallolistan och även i dropdown kundfakturor när jag ska boka av inbetalningar av kundfakturor. Hur får jag bort dem? De är ju både betalda bokförda osv.

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej himmelev11!

Det låter mycket märkligt som du säger då en kontantnota inte ens ska dyka upp i dropdownlisten under modulen Inbetalningar. Min första tanke är om dokumenttypen, (som du ser längst uppe till vänster inne på fakturan/kontantnotan), verkligen är av typen Kontantnota, eller om det av misstag har skapats en vanlig faktura?
Står det kontantnota korrekt uppe i hörnet skulle du i så fall kunna testa med en fullständig registervård, Läs mer om det här.

Återkom bara om det inte löser sig så kikar vi vidare på det, alternativt så ringer du in till vår support så hjälper dom dig.

Tack för ditt inlägg!
himmelev11
MEDLEM

Hej! Har kontrollerat typen de är registrerade som kontantnoter. Har gjort en fullständig registervård. Problemet kvarstår, de är kvar i dropdownlistan och de kommer även upp på förfallolistan.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Ytterst märkligt det du beskriver, låter som att något inte står rätt till. Jag rekommenderar dig att ringa in till oss, 0470-70 62 00, så kan vi på så vis ställa fler kontrollfrågor, alternativt koppla upp oss mot din dator för att se vad som inte stämmer.

Tack för ditt inlägg!
PBolle
UTFORSKARE

Hej!

Vi har samma problem. Jag har ett ärende ligger hos supporten. Gjort registervård, skickat backupfil.

Hur löste ni detta?
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej PBolle,

Ser att du har fått hjälp av mina kollegor och att vi behöver rätta i din säkerhetskopia. 

Ha en fin dag! 
/Kristina