Kontering för utskott i ideell förening - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag är ny kassör för en ideell studentförening och de kostnadskonton vi har i budgeten är för det mesta olika utskott som vi fördelar våra pengar till. Jag finner inga konton i Basplanen som skulle kunna matcha detta behov. Min enda tanke är att registrera utskotten som egna konton på:
  • Förvaltningskostnader 64XX - 6410

  • Övriga förvaltningskostnader 649X

Är det någon som har en tanke eller erfarenhet kring detta? 
Foto på Agnes W

Agnes W

  • 210 poäng 100 badge 2x thumb
  • förvirrad

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

Har ingen erfarenhet av denna hantering men tänker att det absolut skulle kunna fungera att använda något av dessa konton.
Oavsett vilket/vilka av dessa du använder hamnar de i samma ruta på din deklaration (INK3), ruta 6.7, Övriga externa tjänster.


Ha en fin dag
/Susan
Foto på Agnes W

Agnes W

  • 210 poäng 100 badge 2x thumb
Hej! Tack för snabbt svar. Vi bedriver en allmännyttig förening i utbildningssyfte och behöver således endast fylla i INK3SU vid deklaration. Antar att kostnaderna vid denna kontering isåfall skall fyllas i i ruta 4.8.
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

Låter troligt som du säger:) 
Känner du sig osäker så slå en signal till Skatteverket och stäm av med dem.

Ha en fin dag
/Susan

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.