Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Konteringsmallar med resultatenhet

Jag har fått en betalning på plusgiro och har en konterings mall livsmedels försäljning och vill använda resultat enhet
Så blir det ett strul jag vill att alltid skall fyllas i resultatenhet men jag vill kunna välja vilken enhet det skall vara.
Men jag vill inte att resultat enheten skall stå i konteringsmallen men att jag inte skall kunna bokföra in den om jag inte fyller i resultat enhet.
Tycker att det blir så jobbigt om jag skall behöva ha 6 mallar för dom olika resultatenheterna för en slags transaktion när det hade funkat med en mall som jag var tvungen att fylla i enheten för att kunna bokföra in den!
Nu får jag sätta på kontot att det står ofta i stället för alltid och därmed så blir det lätt att jag glömmer att fylla i resultatenhet!

1 SVAR 1
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

I din konteringsmall kan du lägga upp resultatenheten som en variabel.
Gå in under Arbeta med - Bokföring - Konteringsmallar, och gå in på konteringsmallen du använder dig av.

Ställ dig i kolumnen Resultatenhet på det konto där du vill att det alltid ska vara resultatenhet och plocka upp variabeln {ResEnh}



När du sen skapar verifikationen kommer du få ange resultatenhet som en av variablarna precis som du gör med totalbeloppet och andra eventuella variabler.



Den valda resultatenheten kommer hamna på alla rader i konteringsmallen där du har valt variablen {ResEnh}

Hoppas att detta var vad du sökte, annars får du återkomma så kikar jag vidare på det!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~