Kontokontroll - Administration

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Jag saknar funktionen kontokontroll. Tex jag vill kunna öppna kontot 1930 och se allt som har skett där , ungefär som när man tar ut en huvudbok men jag vill inte skriva ut utan titta så att jag senare kan "klicka" mig vidare i varje verifikation. Idag är det irriterande när man gör "utredningar" och man måste antingen skriva ut huvudbok för varje  konto ( fruktansvärt miljövänligt) eller ta upp huvudboken sen klicka ur den för att gå in i verifikationen sen " skriva ut" huvudboken igen och så håller man på så. kan ni fixa en sån funktion? 
MVH
Elin
Foto på Elingustafsson

Elingustafsson

• 206 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 2
Foto på Annica

Annica

• 5,882 poäng 5k badge 2x thumb
Om du tittar på fliken Spårning i kontoplanen för det kontot ser du ju alla transaktioner och kan klicka på den du vill kika närmare på. Är det inte detta du efterfrågar?
Foto på Elingustafsson

Elingustafsson

njaa, då får jag ju alla transaktioner under hela året. Jag vill kunna ta bara för en månad. plus att jag kan bara se saker som har bokförts i Debet? inte Kredit? 
Foto på Annica

Annica

• 5,882 poäng 5k badge 2x thumb
OK för att det är hela året, men såklart kan du se Kreditposterna också.
Foto på Christer Ekman

Christer Ekman

• 2,298 poäng 2k badge 2x thumb
Har du tittat på Visma Ekonomiöversikt? Där får du "drilldown" från konto till verifikat.
Foto på Elingustafsson

Elingustafsson

Hej, Nej den funktionen har jag aldrig testat. Kan man få prova på nån vecka? 
Foto på Christer Ekman

Christer Ekman

• 2,298 poäng 2k badge 2x thumb
Jag tror den bara kostar 60kr/månad eller så. Det finns demoinloggning också har jag för mig.
Foto på Elingustafsson

Elingustafsson

jaha det var ju inte så farligt, tack för tipset!
Foto på Elingustafsson

Elingustafsson

Hej, Jag Tycker verkligen att denna funktionen bör finnas. Och i denna kontokontroll vill jag att mina in- och ut-betalningar som sker i "buntar" från banken ska vara summerade i 1 post, (sedan när man väl klickar sig in på posten ser man detaljerat). Ni bör ta en titt på hur BL-Administration har löst detta. Jag sitter i båda dessa program och varje gång jag öppnar Visma admin stör jag mig något enormt på att denna funktion inte finns. 
Jag kan gärna ge er en Printscreeen på hur det ser ut i BL. Denna funktion kommer underlätta för så många. 
Att jobba genom kontoplanen är inte alls vad jag vill göra, samt att jag som jag skrev tidigare inte kan välja datum. Jag vill ju stämma av månad för månad. 
Foto på LW

LW

• 20,814 poäng 20k badge 2x thumb

Visma har egen lösning på det hela, dels som Christer Ekman skriver att du har Ekonomiöversikten, men sedan finns Visma  Analys. I Analysprogrammet har du en drill down, men det är inte det enda. Du får ett koppel av andra bra funktioner med på köpet, beroende lite på hur du arbetar.

//L

Foto på Elingustafsson

Elingustafsson

Hej, Tack, Ja testade Visma Analys nu och den har inte alls de funktioner jag efterfrågar tyvärr. + att jag vill vara i Administration när jag jobbar, vill undvika "sidoprogram" så mycket som möjligt. 
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,890 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Detta är inget som är planerat.
Precis som alla hjälpsamma användare skriver i tråden så finns det ett gäng olika sätt att jobba med analysen av verifikationerna.

Har du hunnit testa Visma Ekonomiöversikt som är det som jag tror skulle passa dig bäst?
Då kan du koppla ihop ditt Visma Administration och klicka dig ner på verifikation och samtidigt få fram bra diagram och rapporter för dina verifikationer.
Läs mer här https://vismaspcs.se/produkter/redovisning/visma-ekonomioversikt eller hojta om du vill veta mer.

/Anna
Jag håller verkligen med frågeställaren. I gamla Compact 5 till och med fanns den funktionen väldigt lätt. Man högerklickade bara när man stod i kredit eller debit och fick fram sista månadens transaktioner. Nu måste man gå till utskrift och plocka fram vad man vill fylla i, datum, vilket konto etc. Att inte administration inte har det är @$dåligt. Särskilt av ett av marknadens ledande program. Funderar starkt på att byta leverantör.