Kontonumret som du angett finns redan. Det kan vara inaktiverat. Ange ett annat Kontonummer.

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 veckor sedan
  • Löst
Hej!

Jag startade om min firma, enskild, visma e-ekonomi och skall hantera första bankhändelsen.

Jag trycker på första bankhändelsen och trycker "Matcha".
Den frågar då: "Bokföringskonto 1930 Företagskonto finns inte i kontoplanen för 2017. Vill du lägga till kontot?"

Jag trycker ok och då klagar ert system och svarar:
" Det finns 1 fel
Kontonumret som du angett finns redan. Det kan vara inaktiverat. Ange ett annat Kontonummer.Kontonumret som du angett finns redan. Det kan vara inaktiverat. Ange ett annat Kontonummer."

Det där är ju inkorrekt. Jag tittar i inställningar/kontoplan och konto 1930 är visst aktivt.
Jag hittar inget fel. Har ni bugg i ert system eller?

Dessutom ser jag att det finns pengar i saldo på företagskontot - trots jag nyss startat om. Det är ju fel! Bugg nr 2?

Detta måste lösas instant, jag ska lägga in bokföring nu!
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 356 poäng 250 badge 2x thumb
  • Frustrerad

Publicerades för 4 veckor sedan

  • 1
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 7,576 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Nu är det löst och det ska gå bra att matcha bankhändelser igen. 

Ha en fin dag!
/Jenny