Kontonumret som du angett finns redan. Det kan vara inaktiverat. Ange ett annat Kontonummer.

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

Jag startade om min firma, enskild, visma e-ekonomi och skall hantera första bankhändelsen.

Jag trycker på första bankhändelsen och trycker "Matcha".
Den frågar då: "Bokföringskonto 1930 Företagskonto finns inte i kontoplanen för 2017. Vill du lägga till kontot?"

Jag trycker ok och då klagar ert system och svarar:
" Det finns 1 fel
Kontonumret som du angett finns redan. Det kan vara inaktiverat. Ange ett annat Kontonummer.Kontonumret som du angett finns redan. Det kan vara inaktiverat. Ange ett annat Kontonummer."

Det där är ju inkorrekt. Jag tittar i inställningar/kontoplan och konto 1930 är visst aktivt.
Jag hittar inget fel. Har ni bugg i ert system eller?

Dessutom ser jag att det finns pengar i saldo på företagskontot - trots jag nyss startat om. Det är ju fel! Bugg nr 2?

Detta måste lösas instant, jag ska lägga in bokföring nu!
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
  • Frustrerad

Publicerades för 6 månader sedan

  • 1
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
Felet kommer bara då jag har förlängt räkenskapsår, 1.5år som går att ha som nystartad enskild firma.
Tar jag bara 1 år, så kommer ej felet.
Foto på Amanda Granath

Amanda Granath, Moderator

  • 2,310 poäng 2k badge 2x thumb
Hejsan Johan!

I och med att du arbetar med bankhändelser så kan du kika under Inställningar- Kassa- och bankkonton. Har du 1930 där? Där kan man även bocka i "Visa även inaktiva poster" för att se om det kommer fram. Det är dessa konton som styr Kassa- och bankhändelser. Skulle du ha ett inaktivt konto kan du klicka på konto och välja "Redigera" och sedan bocka i "Aktiv".


Skulle inte det lösa sig för dig får du gärna kontakta oss så vi kan kika hur det ser ut i ditt program och även då kika på ditt andra problem angående saldot på företagskontot.

Ha en fin dag! 

//Amanda
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
Ja kontot finns även där, aktivt. Det är inte felet heller.

Jag hävdar fortfarande att det är en bugg i ert system, såvida ni inte kan påvisa annat.
Hoppas någon felsöker detta just nu.
Foto på Amanda Granath

Amanda Granath, Moderator

  • 2,310 poäng 2k badge 2x thumb
Tack för återkopplingen.

Vi har nu hittat felet och vi kommer uppdatera med mer information så fort vi har en lösning.

//Amanda
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
Toppen jag sitter och väntar på er!
Imorgon borde ni vara klara, så jag kna starta om firman och lägga in allt igen, korrekt nu!
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
Hur går det? Har ni inte fixat felet än så jag kan fortsätta bokföringen?
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 7,686 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Som det ser ut just nu kommer vi inte ha en lösning på plats under dagen.

Så fort vi har någon mer information återkopplar vi här i tråden. 

/Jenny
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
Jag ser fram emot att höra att löser problemet imorgon.
Foto på SweAfro

SweAfro

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb
Samma här!

Foto på SweAfro

SweAfro

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb
Any update so far?

I think this happened since we have a prolonged financial year (1,5 years).

As time is running and deadline for declaration is 02 May, we really appreciate your effort to fix the problem ASAP.


Many thanks
(Redigerad)
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 7,686 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Nu är det löst och det ska gå bra att matcha bankhändelser igen. 

Ha en fin dag!
/Jenny
Foto på SweAfro

SweAfro

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb
Tack så mycket.

Nu funkar det bra!

Ha en bra dag!
/Abu


Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
Skönt!
Ska prova genast!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.