Bättre avstämningsmöjlighet i kontrollistan - Lön 600

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag saknar avstämningsmöjligheter i kontrollistan. Jag använder den (är det tänkt på något annat sätt?) för att kolla så att jag har registrerat rätt. Problemet är att jag då inte kan se vilka projekt som jag lagt milersättningen på. Jag får gå ner i listan med kontonummer för att se vilka belopp som hamnat var. Har på en annan tråd önskat möjligheten att registrera milersättningen som antal.

När jag registrerat t ex sjukfrånvaro så kommer bara lönearten upp och ingen ledtext. Jag trodde att om jag använde snabbvalen så skulle jag slippa ha koll på lönearterna? Nu får jag titta på lönearten och kolla så den är rätt för att se så jag registrerat karensdag och inte sjukfrånvaro. Hade det funnit en ledtext så hade jag kunnat se det direkt.

Foto på Carina H

Carina H

• 190 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 1
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej,

Kontrollistan kan man säkert använda på många sätt men ett är absolut att själv dubbelkolla så att man registrerat rätt! Den kan nog behövas se över. Noterar dina tankar om den så har vi det att tänka på när vi kollar över den. Tack!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.