Kontrolluppgifter Lön Special/Lön 300/600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Bytte i november från Visma Lön Special, som var ett bra program. Nu har jag blivit tvingad att använda Visma Lön 300 och vid konverteringen, så kom tydligen inte alla gamla lönekörningar med. Hur gör jag nu, när jag ska skicka kontrolluppgifterna? Har ju bara november och december i VL300. Värdelöst också att att en inte kan få prata med någon person.
Foto på Aasa

Aasa

• 70 poäng

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Laila

Laila

• 13,274 poäng 10k badge 2x thumb
Jag tycker också att telefonsupporten borde utöka sin tid och vi är inte ensamma om det, men det lyssnar tydligen inte Visma på.

Jag skulle göra så att jag tittade på ackumulerade löner på sista lönebeskeden från Lön Special och la ihop dem med ackumulerade i Lön 300. Vill minnas att man kan ändra lönebeloppen manuellt. Troligen kom inte ingångsvärdena med när du bytte program, vet inte om man måste lägga in dem manuellt.
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

• 4,530 poäng 4k badge 2x thumb
Hej!

Just lönekörningarna kommer inte med till Lönearbete - Lönekörningar
Däremot kommer alla belopp med som ingångsvärden. Dessa hittar du under Arkiv - Inställningar - Ingångsvärden.

All information om vad som kommer med och inte finns här . 

Ha det gott :)

/
Sofia 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.