Kontrolluppgifter - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 7 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Kontrolluppgifter på fil går inte att skicka in till Skatteverket pga att programmet skapar fil i version 3.1 skall vara 4.0. När kommer detta att rättas?
Foto på Kjell Granberg

Kjell Granberg

• 856 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 9 månader sedan

• 0
  • 1
Det är väl inte dags för kontrolluppgifter ännu. Men i januari kommer säkert Visma fixat till det hela.
Foto på Kjell Granberg

Kjell Granberg

Skatteverket tar emot kontrolluppgifter för 2018 från 4 april 2018 till 31 januari 2019, det finns ju ingen anledning att vänta till januari med att lämna in kontrolluppgifter för anställda som fått ut sin lön för 2018 (Till exempel sommaranställda).
Sedan april 2018 så ska filen som skickas in vara i schemaversion 4.0.inte i version 3.1 som eEkonomi skapar.
Läs i Skatteverkets anvisningar:
https://www.skatteverket.se/download/18.41f1c61d16193087d7fd7d6/1523356105977/Nyhetsbrev+kontrollupp...
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,062 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Kjell,

Precis som du skriver så blir .xml filen på kontrolluppgifterna i version/format 3.1 och inte i version 4.0 som Skatteverket vill ha.
Vi har koll på detta och ett nytt släpp av denna funktionalitet kommer att komma innan årsskiftet.

När det sker kommer vi att gå ut med det på forumet så ni inte missar det.

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på Kjell Granberg

Kjell Granberg

Officiellt svar
Funktionen är rättad den 13 december så nu fungerar det att skicka in kontrolluppgifter på fil, tack!
Foto på LABYGG

LABYGG

• 130 poäng 100 badge 2x thumb
Jag skulle skapa en fil till Skatteverket idag, och det enda jag kan skapa är en PDF, som man inte kan använda till att lada upp. Varför?? Jag kan inte välja något annat. Blir mycket att knappa in.
Jag har eEkonomi med Visma lön som tillägg.

Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

• 15,778 poäng 10k badge 2x thumb
(tog bort min kommentar här för jag insåg att läste frågan fel)
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

• 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej LABYGG!

Är det kontrolluppgifter för 2018 du försöker skapa eller är det arbetsgivardeklaration på individnivå? 

Gäller det kontrolluppgifter klickar du på raden under Kontrolluppgifter och väljer Ladda ner fil.

Gäller det arbetsgivardeklaration på individnivå klickar du på raden och väljer Åtgärder - Skapa fil. 

Ha det fint!

/Moa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.