Konvertera från Visma Special till Lön 600 efter årsavslut

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,

Först nu hinner jag konvertera från Visma Special till Lön 600.Vad händer då med ingångsvärde och vad MÅSTE jag mest tänka på.

Tack för alla tips!

Foto på Safija

Safija

• 670 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Safija

Safija

Ringer man kundtjänst då är det 369 minuter väntetid ???
Foto på Malin Kjellberg

Malin Kjellberg, Moderator

• 1,948 poäng 1k badge 2x thumb
Hej

Januari är den månad vi har som mest trafik in till vår supportavdelning vilket bidrar till långa väntetider. Du kommer få med dig ingångsvärden vid konverteringen men kommer behöva komplettera med uppgifter på flik 2 och 3 under Ingångsvärden samt på de anställda i personalregistret.

Hur du genomför konverteringen finns det en film om på vår hemsida, du hittar den här.
Foto på Safija

Safija

På en anställd efter konverteringen står det under Ingångsvärden Semester "Semesterperiod saknas" överst på höger sida. Den anställde har 14 sparade dagar (från år 2006-2015) och 4 betalda dagar.

Jag kan lägga in hans betalda 4 dagar och semesterdaglön. Ja KAN INTE registrera hans 14 sparade dagar och inte häller daglön för respektive åratal ... så fort jag skriver in någonting och går till nästa ruta uppgifterna försvinner :( :( :( Det känns helt hopplöst!

Hur går jag vidare? Hur fixar jag det? Ska kanske radera den anställde som jag fick in via konverteringen och lägga in den på nytt? Får jag då ännu mer bekymmer?

Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,162 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Safija,

Jag ser att du har varit i kontakt med mina kollegor på supporten och har ett pågående ärende hos oss.
Så låter dem fortsätta detta där.

Ha en bra dag!

/Cecilia
Foto på Safija

Safija

Det var en väldigt konstigt konvertering med konstiga värden på hälften av dem anställda ... supporten kunde inte hjälpa mig via fjärrstyrningen i fredags utan skickade jag en säkerhetskopia till de och väntar på svar ... hoppas de fixar det

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.