Konvertering till Visma Lön Anställd

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Support har meddelat att konverteringen från Stämpla till Anställd är pausad/ligger nere och att det därför inte går att genomföra konverteringen just nu. När förväntas det komma igång igen?
Foto på Johanna

Johanna

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Marielle

Marielle

  • 916 poäng 500 badge 2x thumb
Framför allt, hur backar man konverteringen :(
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,360 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Konverteringen är igång igen och du kan starta den direkt från ditt löneprogram.

@Marielle: Har du fått bekymmer i eller efter överföringen som du behöver hjälp med?

/Anna
Foto på Marielle

Marielle

  • 916 poäng 500 badge 2x thumb
Jag hoppas inte det. Inte direkt nöjd...Har gjort klart överföringen hos en av två kunder med tjänsten.
Problem 1: De klagade i torsdag på att flexbanken var helt fel och jag kan ju inte kolla det för man kan inte få ut saldo per viss dag så jag vet inte om det är rätt eller fel... Saknar möjlighet att skriva ut flexsaldo per datum samt förändringar per en viss period.
Problem 2:  Fått lägga upp ett heltidsschema per anställd eftersom företaget har arbetstid mellan 7.30-19 och alla har lite olika deltidsscheman. Bättre förut när man bara angav att en heltid var 40h/v. Nu blir det en himla massa scheman att hålla reda på, 2st/anställd och man kan inte heller se i listan vilka heltidsscheman som är kopplade till ett deltidsschema så när något blir inaktuellt kommer det väl inte kunna döljas? Antal scheman kommer att bli mååånga eftersom de anställda gärna byter scheman ett par ggr/år och varje gång måste jag lägga upp nytt heltidsschema för att täcka timmarna i deltidsschemat. Hm, hur tänkte ni där?. 
Foto på Jesper Fogelström

Jesper Fogelström, Application Specialist Lön/Lön Anställd/Resa&utlägg

  • 6,868 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Marielle! 

Din fråga om problem 1 ska vara fixad eller kvarstår flexfel för din kund?
När det gäller din andra fråga så krävs det att man kopplar ett heltidsschema till deltidsschemat man vill använda sig. Jag kan absolut ta vidare detta som en synpunkt vi kan förbättra. 


// Jesper
Foto på Marielle

Marielle

  • 916 poäng 500 badge 2x thumb
Hej, jag fick ordna med flexen manuellt för det gick inte så bra i konverteringen men nu tror jag allt stämmer. Är ju 5 månader sen...
Vad gäller heltidsscheman så är det fortfarande jättestökigt att behöva lägga upp 2 scheman varje gång nån byter tider, vilket tyvärr händer rätt ofta. Alla företag med öppet mer än 8h/dag måste ha samma problem eftersom man då inte kan ha ETT generellt heltidsschema för alla. så vi är nog tyvärr rätt många... Tacksam om du för vidare.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.