Koppla två utbetalningar till ett lönebesked.

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag betalade ut för lite lön i förhållande till lönebeskedet och var därför tvungen att komplettera med ytterligare en utbetalning. Nu när jag skall koppla mina utbetalningar till lönebeskedet så går det inte i och  med att det är två bankhändelser. Jag har direktkoppling till Handelsbanken. Hur skall jag göra för att få mina två utbetalningar till ett lönebesked.
Foto på Karin Danielsson

Karin Danielsson

• 846 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Patrik Svensson

Patrik Svensson, Fd Moderator

• 3,196 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Karin.

Som du har märkt kan du inte matcha två utbetalningar mot ett lönebesked.

I och med att du har banksamarbete så kan du göra en överföring av utbetalningen från företagskontot till Kassa kontot. Därifrån kan du skapa en kassahändelse för hela beloppet som du sen matchar mot ditt lönebesked.

Exempel
Du ska betala ut en lön på 17 000 kr.

Du har två bankhändelser en på 15 000 kr och en på 2000 kr, Matcha - Övrigt uttag - Egen kontering - välj konto 1910. Du gör det på båda transaktionerna.

Sen kan du skapa en händelse under Kassa och bankhändelser - konto Kassa - Ny bankhändelse, lägg en utbetalning på beloppet 17 000 kr som du matchar mot lönebeskedet.

Hoppas detta hjälpte dig på traven, ha en bra dag.
/Patrik

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.