Koppla underlag till kundfaktura med Visma Scanner?

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Undrar om man kan koppla ett underlag till en kundfaktura i Visma Mobil Scanner? Jag har Visma adm 500.
Foto på Big - N

Big - N

• 244 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 5
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

• 43,402 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Birgitta!

Underlag från Visma Scanner går endast att koppla till verifikationer eller leverantörsfakturor.
(Redigerad)
Foto på Big - N

Big - N

• 244 poäng 100 badge 2x thumb
Är det något som ni planerar att lägga till kundfakturorna också? Vi skickar ut provsvar med fakturan och tycker det skulle underlätta om det gick att scanna av provsvaret o koppla det till fakturan om vi skulle behöva gå tillbaka till provsvaret.
Foto på Gunilla Jaltsén

Gunilla Jaltsén, Produktansvarig Marknad Visma eEkonomi

• 3,418 poäng 3k badge 2x thumb
Hej, Kul att du återkopplar till oss.

Vi samlar på oss synpunkter och önskemål gällande Visma Scanner och kommer därefter utvärdera vad kommande versioner kommer innehålla.
(Redigerad)
Foto på ee

ee

• 102 poäng 100 badge 2x thumb
Jag önskar få möjlighet att scanna in ett dokument kopplat till en specifik kundfaktura.

This reply was created from a merged topic originally titled
Scanna in dokument, ex. mail, kopplat till specifik kundfaktura.
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

• 43,402 poäng 20k badge 2x thumb
Jag infogar dina önskemål i en tidigare tråd med liknande idéer. Tack för din input!
Foto på Eva Berglund

Eva Berglund

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Vi arbetar inom byggsektorn och där är det dessvärre en praxis att alltid skicka med lev-fakturor till slutkunden, det skulle spara ENORMT med tid för oss att kunna koppla ett och samma underlag till både en leverantörsfaktura och kundfaktura.

Samt att underlagen också skulle hämtas som bilagor vid utskrift, mail, skapa fil osv.

Att enbart ta en bild på en leverantörsfaktura/kvitto hjälper föga eftersom originalet i alla fall behövs för att kunna kontera/bokföra ev. kostnader.
Foto på Annelie

Annelie

• 92 poäng 75 badge 2x thumb
Jag ska göra en kundfaktura som innehåller en vidarefakturering av en leverantörsfaktura. Går det att koppla en leverantörsfaktura eller en bild till en kundfaktura?
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

I Visma Administration går det att koppla en pdf-fil till en kundfaktura som du sedan skickar iväg via vår faktureringstjänst Visma AutoInvoice. Via denna tjänst sköter vi leveransen av fakturan åt dig oavsett om fakturan ska skickas via mejl, brev eller elektroniskt. Låter detta intressant kan du läsa mer om tjänsten på vår produktsida.

Jag hoppas att det kan lösa ditt behov, annars får du gärna återkomma i den här tråden!
Foto på Annette

Annette

• 1,704 poäng 1k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Koppla underlag - avtal och faktura - Administration/Scanner.

Hej.

Vi har precis börjat med Visma Scanner vilket är ett jättebra verktyg.
Dock saknar jag denna function Koppla underlag dels på Kundfakturor och även på Avtal.

Är detta något ni tittar på?
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,870 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Annette, tack för synpunkten! Ett intressant område som vi diskuterat vid olika tillfällen. Vi förstår behovet men har inte med det i planen just nu. 
Foto på Gunilla H

Gunilla H

• 536 poäng 500 badge 2x thumb
En till som önskar att det ska gå att koppla underlag på kundfakturor, har flera kunder som önskar detta och som föregående talare säger är det en enormt viktig del för dem eftersom det sparar tid. Om man har projekt och vidarefakturering skulle det vara toppen om de underlagen följde med direkt när man skapade en kundfaktura med det projektet.