Korrigera drivmedelskostnader lön 600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,

Jag var tvungen att korrigera en körjournal mitt i månaden. Då har jag gjort en manuell utbetalning till anställd. Nu skall jag lägga in korrigeringen samt jag måste kvitta utbetalningen mot banken.
Hur jag det?
Jag lägger in som vanlig hans mil, dock dessa mil är redan utbetalda. 
Tacksam för hjälp!
Foto på Lilja Svensson

Lilja Svensson

• 402 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

• 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Vilken månad gäller det? Betalar du normalt sett ut journalen månaden efter? Hur registrerar du hans mil? Vad är det för lönearter du använder? Privat bil eller tjänstebil?
Det låter som att du har betalt ut ett nettobelopp och jag tänker att du då skulle kunna göra ett nettoavdrag med löneart 1305, övriga nettoavdrag.
Det bokförs mot 2790 som standard. Det kontot kanske du vill byta ut, lite beroende på om de får beloppet är utbetalt i förskott eller om det är en justering av en gammal körjournal. 
Just nu låter det som att dom får ut beloppet i förskott och att du registrerar milen på den kommande lönekörningen. 

Du kommer få ett bokföringsunderlag för lönen och nettoavdraget bokas upp mot ett bokföringskonto. Tänker att du ska kvitta det mot utbetalningen du redan har gjort på banken sedan.

Återkom gärna med lite mer information för att vi ska kunna ge dig ett mer definitivt svar. 

/Sanna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.