Bokföra kostnader innan start av EF

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej! 
I 2017 betalade jag till ett företag för att hjälpa mig med företagsnamframtagning. Kostnader 6000 exkl. moms. Startade eget i maj 2018. Går det fortfarande att dra av kostnader för företagsnamn? Eller är det för sent? (jag menar om jag inte skulle ha gjort det direkt när jag startade dvs i maj 2018?) Hade fullt upp med andra saker och glömde bort dessa fakturor, hittade dem idag tillsammans med andra gamla inför-starten fakturor : inköp av domän, visitkort och lite förbrukningsmaterial . Om det fortfarande är möjligt att bokföra dem på nåt sätt, kan någon vänlig själv förklara för mig hur? Till vilket datum? Vilka konton (företagsnamn och domän)? 
Stort tack! 
Mvh Mira
Foto på mira

mira

  • 798 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 8 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

  • 77,616 poäng 50k badge 2x thumb
Bokför kostnaderna i din verksamhet och skicka med en kort redogörelse till skatteverket om beloppen när du lämnar inkomstdeklarationen så får de ta ställning vid taxeringen.

Kostnadskonto för det du beskriver;

Köp av domän, 6230
Visitkort, 6110
Förbr mtrl 5460

Mikael