Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Helge Lind1
MEDLEM

Krångligt att stämma av utlandsbetalningar

Då jag inte vill vänta på bankens redovisning på våra utlandsbetalningar som  ibland kommer 4-5 dagar efter att betalningarna har lämnat valutakontot.  Så måste jag hitta på ett annat sätt att pricka av och journalföra utförda betalningar innan återredovisningen kommer.  Jag vill således markera mina utländska betalningar i urvalet på väg och få fram samma belopp i mitt fall euro som har lämnat kontot, detta är det enda sätt jag har kommit på.
1 Markera utländska + utländska kredit 
2 Välj på väg
3 Markera tom aktuellt betaldatum
4 Ändra dom markerade betalningarna till ej betald
5 Ändra till urval till ej betald
6 Markera sändningen eller sändningarna
7 Klicka på skicka betalfil (igen, men skicka inte)
8 Klicka på Mer info
Och viola! Där är beloppet som jag söker och som i regel stämmer med det belopp som har lämnat valutakontot.
Har inte hittat nåt annat sätt att lösa detta på.
Ska det vara så krångligt att få fram det de markerade fakturorna i aktuell valuta? sek är ju helt irrelevant när det gäller att stämma av ett valutakonto

Helge

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Vi rekommenderar att man inväntar bankens kvittens innan man bokar själva betalningen för att man skall få korrekt valutakurs, enligt instruktion: Utlandsbetalningar.

Därför finns det ingen funktion i programmet som överensstämmer med det du beskriver enligt ovan, dock så finns det inga programtekniska hinder för dig att göra som du gör så länge du får korrekta verifikat.

/Carl