Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Robert25
UTFORSKARE

Krav fr.o.m. 2019-04-01 på e-faktura till offentlig sektor

Riksdagen har antagit en lag som säger att fr.o.m. 2019-04-01 ska alla inköp till offentlig sektor faktureras med e-faktura.Uppfyller de e-fakturor som skapas i Visma Administration 2000 (Autoinvoice) de krav som kommer att gälla?

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Det bör de göra. Har själv fakturerat Malmö Stad och deras förvaltningar och det har gått utan problem de senaste 3-4 åren.

//Davor P
Thomas L
UTFORSKARE

Visma Autoinvoice uppfyller kraven. Se under nyhetsarkivet på Min sida:

"Den inbyggda faktureringstjänsten AutoInvoice är sedan tidigare en mycket populär produkt bland Vismas kunder, både användare av bokföringsprogrammet Visma eEkonomi och affärsystemet Visma Administration kan nyttja tjänsten. 

“Vår inbyggda faktureringstjänst AutoInvoice lever redan idag upp till de krav som kommer att krävas när lagen träder i kraft nästa år.”
- Robin Melldén, Product Manager för Visma AutoInvoice"
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fick just se det nya lagkravet. Jag har en liten kaféverksamhet och hanterar få fakturor, endast ett fåtal till offentlig sektor. Men det händer att kommunen gör beställningar eller äter affärsluncher med rekvisition, som jag sedan fakturerar. Jag använder enklast möjliga program för mig, Enskild firma. Kommer jag inte längre att kunna fakturera exempelvis kommunen från april? Finns någon lösning för mig utan att behöva byta program? (Provat eEkonomi, men tycker faktiskt det är onödigt krångligt för min verksamhet och bytte tillbaka...) Mvh Git

Hmm. Med tanke på att dom inte utvecklar Enskild firma längre så är om inte annat det här en anledning till att byta. eEkonomi innehåller e-fakturar, åtminstone dom större varianterna.. Lycka till!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, tack.