Kundartikelnummer - inget nummer eller felaktigt nummer kan hittas - Administration

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi har uppmärksammat ett problem när vi registrerar order. Ifall man skriver in ett felaktigt artikelnummer som kunden saknar kopplat artikelnummer för och sedan skriver in ett korrekt artikelnummer på nytt på samma rad så verkar programmet inte hämta kundartikelnumret.
Det verkar vara samma problem ifall man skrivit in en artikel som hade koppling mot kunds artikelnummer, men om man skriver om artikelnumret på samma rad så hämtas inte det nya numret på nytt.
För att komma runt det så måste man skapa (infoga) en ny rad och skriva in rätt artikelnummer från början och ta bort den felaktiga raden.

Vi önskar också att man skulle kunna skriva in kunds artikelnummer på en gång för att på så vis få fram sin egen artikel i orderregistreringen.
Problemet som jag kan se är att om registret för kundartikelnummer tillåter flera likadana kundartikelnummer så kommer programmet inte kunna hämta vårt unika nummer, utan kanske bara första träff eller inte alls.

Ovanstående gäller nog även offerter och fakturor.
Foto på Thomas

Thomas

  • 3,236 poäng 3k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

  • 1
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Thomas, 

Tack för att du uppmärksammar oss om detta. Jag registrerar det som ett fel så får vi åtgärda det vid tillfälle. 

Jag förstår ditt önskemål att söka på kundens artikelnummer och jag har fått enstaka synpunkter på det tidigare. Idag är fältet i fråga enbart ett visningsfält på raden och det finns säkert en del att fundera på om vi ska utveckla det till ett sökbart fält, dock är det inte något vi kan prioritera just nu. Men jag har med det som ett önskemål till framtida versioner.  
Foto på Thomas

Thomas

  • 3,236 poäng 3k badge 2x thumb
I version 2017.0 så är detta fortfarande inte åtgärdat.
Det verkar dessutom inte gå att infoga rader och hämta numret på nytt, utan det fungerar endast i slutet av ordern att radera felaktig rad och skriva om artikelnumret på sista raden.
Provade att infoga en rad och skriva artikelnummer, men då hämtades inte kundens nummer.

Känns som en ganska enkel fix? Så varför ska det ta så lång tid att åtgärda?

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.