Problem att söka fram kund i Ny kundfaktura - eEkonomi

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Använder Visma eEkonomi

Har problem med sidan Ny kundfaktura.

Jag kommer till den sidan genom att först klicka på Försäljning sedan Kundfakturor och sist Ny kundfaktura. Vi har ett register på över 400 kunder så jag måste söka för att få upp detaljerna för varje kund. Tidigare har jag bara behövt skriva in 2 eller 3 bokstäver av kundens för eller efternamn i Kund fältet. Programmet har sedan automatiskt gett mig namnet på en eller flera kunder. Jag har sedan klickat på rätt kundnamn och alla detaljer för denna kund har visats på sidan. Jag har sedan fyllt i alla relevanta detaljer angående besöket hos kunden och sedan skrivit ut fakturan. Allt väl!

Nu fungerar detta inte längre för när jag klickar på det korrekta kundnamnet kommer inte detaljerna om kunden upp på sidan. Allt är dött - ingen response, inte ens kundens namn kommer upp i kundfältet.

För att kringgå problemet får jag nu gå in bakvägen över kundregistret, hitta önskad kund och klicka på Ny faktura. Inte bra!!!!

VAR VÄNLIG OCH ÅTERKOM TILL MIG SNARAST! JAG SKRIVER UT I MEDELTAL 8-10 FAKTUROR PER DAG.
Foto på Bengt

Bengt

  • 152 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 2
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 48,822 poäng 20k badge 2x thumb

Det är detta problem:

https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/soka-leverantor

Det funkar att pila och enter - hoppas det är löst snart

Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Precis som Pacsac nämner är det ett problem som uppstått i Internet Explorer. 

Vi jobbar på en lösning. Så länge rekommenderar jag att du använder en annan webbläsare. Det fungerar bra att arbeta i t ex Chrome, Firefox, Safari eller Edge. 

Följ gärna tråden Pacsac länkar till, vi kommer där uppdatera när vi har en lösning i hamn.

Ha det fint!

Moa
Foto på Bengt

Bengt

  • 152 poäng 100 badge 2x thumb

Jättetack för hjälpen. Jag prövade på min iPad och det fungerade alldeles utmärkt. Hoppas ni kan lösa problemet med Explorer. Min preference är nämligen Explorer.

Bengt