Kundvård? - Lön

  • 11
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Pågående
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har varit trogen kund hos SPCSsen ca 20 år tillbaka. Använder mig av Administration 1000 (jobbar även medAdministration 2000), Lön Special och Skatteprogrammet. Har alltid varit nöjdoch med stolthet rekommenderat SPCS till mina klienter. När SPCS uppgick iVisma började försämringarna sakta smyga sig in. Främst då pålöneprogramssidan. Lön Special slutade utvecklas och ersattes av Lön100/300/600. Lön Special gick inte längre att köpa, ingen marknadsföring fördet programmet fanns längre utan det var bara Lön 100/300/600 som gällde. Trorinte ens att det gick köpa längre. På supporten får man som svar ”Tyvärr sålägger vi inte ner resurser på att utveckla Lön Special pga. så få användare.”Klart det är få användare när det inte längre går att köpa samt att de som hadedet i panik bytte program när de hörde om att utvecklingen av programmet ladesner!

2012 började jag arbeta med Lön 300(via en anställning, via mitt eget företag fortsatte jag med Lön Special) ochblev helt bestört. Ingenting fungerade. Allt tog mycket längre tid att görajämfört med Lön Special. Räknade antal ”klick” för att få fram vissa saker ochde var betydligt fler. Kämpade med programmet i fyra år men avskydde det –gränssnittet var förskräckligt m.m. Bävade för den dagen Lön Special skulleläggas ner, fast Visma försäkrade mig (oss) flera gånger att det inte skulleske inom den snaraste framtiden. Men nu så kom dödsdomen – jag blev tvungen attbyta. 

OK, tänkte jag, ger det väl en chans, så jag bytte till Lön 600.

Min första bild av det blevpositivt – gränssnittet var utbytt. Nu påminde det mera om Special. Färre ”klickningar”för att komma fram till det jag ville.  Glad i hågen importerade jag mina kunder ochbörjade testa. Körde fast på första lönekörningen. ” Kontaktade supporten ochfick som svar ”Nej, det går inte göra så.” Sökte på forumet och upptäckte attmina problem var uppe för FYRA till FEM år sen!!!!! Och fortfarande inteåtgärdade?!?!?!? Har full förståelse för att det tar tid att lägga in nyafunktioner m.m. – men FYRA år!?!?!?! De enda svar som fanns var typ ”Omtillräckligt många önskar detta så tas det upp med produktutvecklingen.” eller ”Tyvärrså prioriterar vi andra saker just nu.”  Vilket svar är det???? Alla användare ärkanske inte ut på forumet och ”tycker till” utan sitter där hemma och ”svär” ochsliter sitt hår över att programmet inte låter de göra som det vill (efter avtalsregleretc.)

Så mina frågor är;

·       Är programmen endast för tjänstemän medarbetstid 07:00-16:00? Eller har ni förstått att det finns andra arbetstider?

·       Är vi ”småkunder” med avtal med mindre medlemsantalinte värda något? Ni vänder er till småföretagare. Varför anpassar ni inteprogrammen efter dessa?

·       Har programutvecklarna över huvud taget någonsinjobbat med löner och insett att allt är inte bara ”svart och vitt” alla gånger?Finns något som heter lokala avtal etc. som fortfarande håller sig inom lagensgränser.

·       Varför ska programmet bestämma över mig? Det ärväl ändå jag som användare som ska bestämma över programmet?

Så tyvärr Visma – efter ca 20 års trogenkund söker jag nu efter ett program som anpassar sig till kundens behov – inte ettprogram som kräver att jag ska anpassa mig efter programmets krav. Förr kundejag med stolthet rekommendera ert löneprogram till mina klienter. Idag skullejag skämmas om jag gjorde det.



Kom nu inte bara med en kommentartyp ”Ledsen att höra att ni inte är nöjd med vårt program bla bla bla.”) Det ärinte det svar jag vill ha. Utan jag vill ha ett konkret svar – VAD GÖR NI FÖRATT BEHÅLLA MIG SOM KUND? Eller är jag för ”liten” för att ni ska till er minasynpunkter?
Foto på Anitha

Anitha

  • 1,634 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 11
Foto på Daniel

Daniel

  • 624 poäng 500 badge 2x thumb
Håller helt med,

Dessutom är det ett skämt att först tvinga oss att byta, och sedan erkänna att det är krångligt att komma in i det nya. Och ha mage att ta betalt för en "utbildning"

Jag tänker se mig om efter ett nytt löneprogram då jag tycker viljan att lyssna och implementera lösningar i alla delar av Vismas portfölj är löjeväckande dåliga.

Sökningen är fortfarande sämre än vad MS-Dos kunde erbjuda på 90talet.

Värst är att vi får ett officiellt svar som säger att vi är viktiga... Har inte sett ett enda tecken som tyder på att det finns någon substans i det påståendet.
Foto på Dennis

Dennis

  • 118 poäng 100 badge 2x thumb
Glöm inte bort att vi får poäng också för att vi skriver här. Det får vi vara nöjda med tydligen....

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.