Kvantitetsredovisning i kundfakturajournalen - Administration

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi har behov av kvantitetsredovisning vid kontering av vår försäljning av vissa artiklar. Idag registreras alla kundfakturor där registrering av kvantitet är nödvändigt via manuella verifikationer. Vi skulle gärna se att det var möjligt att få med kvantitetet i kundfakturajournalerna som genereras i Visma Administration. Kvaniteten följer med i konteringen av leverantörsfakturajournaler......varför är det inte möjligt i kundfakturajournaler?

Vi använder huvudboksutdrag som inkluderar kvantiteter som redovisning mot myndigheter. Då vi har särskilda kontonummer för de artiklar som skall redovisas för myndigheterna, använder vi inställning "ALLTID" i fältet för kvanitet. Då är det garanterat att alla volymer är med samt spårbarheten är med på samma lista!

Mvh, tle
Foto på tle

tle

• 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 5
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej,

Tack för synpunkten och beskrivningen av er arbetssituation. Frågan är helt klart befogad och jag kan bara hålla med att det finns en poäng i att ha möjligheten på båda ställen. Däremot kan jag inte se att vi fått några direkta synpunkter på detta tidigare, kanske beror det på att man får ut uppgifterna som ska redovisas via andra rapporter.

Ändringen i sig kan dra med sig en hel del anpassningar i programmet och insatsen behöver därmed prioriteras i förhållande till andra efterfrågade funktioner. Av den anledningen kan jag inte ge något direkt besked på hur vi prioriterar detta just nu. Om fler användare har behov av detta ökar chansen att vi kan genomföra det, så jag bevakar tråden här tillsvidare.
Foto på Maggan J

Maggan J

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Inkludera kvantitet på kundfakturor vid journalföring - Administration.

När jag kör fram journalen för månadens kundfakturor så följer inte kvantiteter med. Vissa av våra konton kräver detta. Vid bokning av journalens verifikation måste jag då manuellt gå igenom fakturorna och komplettera med kvantiteten. Finns det någon inställning som jag missat? 
Foto på Helene Struthers

Hej,

Vi slog ihop ditt inlägg med en tidigare tråd om detta, så vi har det samlat på ett ställe. Tack för din input!
Foto på Göran A

Göran A

• 5,636 poäng 5k badge 2x thumb
Håller helt med att ni måste utveckla denna funktionen
Foto på lexa

lexa

• 92 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kvantitetsredovisning från fakturering till bokföring - Administration.

Jobbar med Adm 2000. Vi behöver få med oss kvantitetsredovisningen från faktureringen till bokföringen. Fakturajournalen innehåller inte kvantitet. Dessutom skulle vi vilja att resultatrapporterna även skulle kunna visa kvantitet.
Foto på Helene Struthers

Hej Lexa, tack för din input i diskussionen. 
Foto på Göran A

Göran A

• 5,636 poäng 5k badge 2x thumb
Håller helt med att ni måste utveckla denna funktionen

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.