Bugg vid utskrift av reseräkningar? - Resa & Utlägg

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!

När vi omvandlar sammanställningen av våra reseräkningar till pdf för utskrift (genom att trycka på skrivarsymbolen i övre högra hörnet) så inträffar det tråkiga att delen för representationsutlägg är för bred och inte får plats. Ifall de anställda fyllt i deltagare och syfte så trängs alltså beloppen ut utanför sidan och finns alltså inte med på våra utskrivna reseräkningar. Även delar av det som skrivits under deltagare försvinner ut i tomma intet om det blivit för långt. Detta är ett stort problem för oss som jag hoppas att ni kan åtgärda snarast!

Vänliga hälsningar
Cajsa Moberg
Foto på Cajsa Moberg

Cajsa Moberg

• 276 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 2
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,774 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Cajsa!

Vi har också uppmärksammat detta. Du kan prova med att skriva in deltagarnas namn under varandra istället för att skriva dem i en följd på fliken Representationsutlägg och i rutan Namn på deltagare och företag.

Jag lämnar vidare denna tråd till vår utvecklingsavdelning. 
Foto på Cajsa Moberg

Cajsa Moberg

• 276 poäng 250 badge 2x thumb
Hej!

Detta är ju ett uppenbart fel så jag hoppas att ni prioriterar att rätta till det snarast.
Tyvärr så är det inte jag som gör reseräkningarna, jag administrerar dem bara. Vi har 120 anställda på vårt företag och jag har fullt upp med att få alla att göra rese-/utläggsräkningar som uppfyller redovisningskrav etc. Att försöka utbilda alla dessa människor som bara anser att rese-/utläggsräkningar är ett nödvändigt ont i att göra tillräckligt många radbrytningar tycker jag känns orimligt. Dessutom skulle det bli svårtolkat eftersom redan förnamn, efternamn och företag för en person är för långt för att det ska få plats några belopp. Förstår att rådet var välmenat men det hjälper mig alltså inte.

Vänliga hälsningar
Cajsa
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Nej, det blir inte alls bra med beloppen när de skjuts utåt. Bra att du
rapporterar, det är något vi behöver ta en titt på!

Förstår såklart att det är svårt att få 120 medarbetare att
göra på ett visst sätt. Vet inte riktigt hur ni jobbar med utskrifterna men om
det är du/bara några som skriver ut reseräkningarna så skulle ni kunna göra det via
webbläsarens utskriftsfunktion istället. Lite olika beroende på webbläsare men
om man använder Google Chrome så kan man välja att skriva ut direkt till PDF-fil.
Vid en sådan utskrift blir beloppen korrekta, så som de visas på sidan. För att
skriva ut till PDF i andra webbläsare kan man behöva installera en
PDF-skrivare, exempelvis CutePDF.
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Vid uppdateringen idag på morgonen så åtgärdades
detta så namn på deltagare i representation numera radbryts oavsett om
användaren har gjort radbrytningar eller ej. Detta gör att beloppen stannar kvar.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.