Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Houthakker
MEDLEM

Försäljningsprislista med bara en del av artiklarna

Hur gör jag bäst för att en kund skall få en prislista med ung en tredjedel utav våra produkter? Just nu håller jag på med att bocka av en och en, rätt tröstlös med så många artiklar.

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
När du skriver ut en försäljningsprislista kan du göra olika urval via sökvillkor för att begränsa utskriften. Exempelvis kan du ange ett artikelnummerintervall genom att skriva ett startnummer följt av två punkter och ett slutnummer. Skriver du 110..203 på raden Artikelnummer får du alltså ut en lista som innehåller artiklarna med nummer 110 till 203. 
Vill du ha enskilda artiklar kan du ange kommatecken mellan dina urval för att tala om för programmet att det rör sig om till exempel specifika nummer. skriver du 100, 110, 154 så får du ut enbart dessa artikelnummer på utskriften.
Andra urval du kan göra är till exempel Artikelgrupp om du har sorterat in artiklarna i grupper, eller benämning om du har flera artiklar med ungefär samma namn. I Övningsbolaget har vi tio artiklar som börjar med namnet Serviceavtal följt av ytterligare ett ord. Om jag då gör urval på raden Benämning och skriver Serviceavtal* som får jag med alla artiklar på utskriften som har det ordet i benämningen.

Du kan läsa mer om vilka sökvillkor som finns att använda på följande sida:
Sökvillkor
Jag hoppas att något eller några av dessa kan hjälpa dig att få till prislistan som du vill ha den.