Ladda ned version 2016.1 på ny dator och övefröra IB, historik från 5.11

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Kan ni upprätta en tydlig körlista för hur vi gör detta enklast, t.ex. måste vi uppdatera versionerna emellan, vilka säkerhetskopior som skall tas samt vilka problem vi kan stöta på.
OP på nya datorn är tänkt vara Windows 10 och OP i bef. är Vista.

Tack på förhand!

Dan
Foto på Dan

Dan

• 982 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Carl Cipranic

Carl Cipranic, Fd anställd

• 2,484 poäng 2k badge 2x thumb
Hej!

För att uppdatera administration från version 5.11 till 2016.1 behöver du endast ladda ner den nya versionen från vår hemsida och sedan starta installationen, du kommer då få fråga om du vill göra automatisk konvertering av databasen till den senaste versionen och sedan löser datorn resten åt dig.

Det du behöver göra är en säkerhetskopia på företagen du har i administration idag innan uppdateringen görs för att vara säker på att du inte förlorar något om installationen skulle stöta på problem.

En tydlig instruktion på hur du går tillväga för att ladda ner, installera samt vad du behöver tänka på finner du i vår hjälp genom att klicka på Installationsanvisning Visma Administration

/Carl
Foto på h-matson

h-matson

• 1,002 poäng 1k badge 2x thumb
Hej
Jag gillar ditt svar. Du skriver vad som skall göras i fel ordning och svarar på fel sak. Det vesentliga i frågan är väl ändå att allt ska överföras till ny dator. Om det är ny eller gammal version har mindre betydelse.
Jag skall göra samma sak så jag är nyfiken på rätt svar.
Foto på Carl Cipranic

Carl Cipranic, Fd anställd

• 2,484 poäng 2k badge 2x thumb
Hej h-matson!

1. Ta säkerhetskopia i nuvarande administrationsversion ( innan uppdatering ) på dina företag kika på instruktionen i hjälpen: Skapa Säkerhetskopia
2. Ladda ner den nya Versionen av Visma Administration från Min sida
3.Kör installationsfilen, du kommer då få frågan om uppdatering och konvertering, installationen kommer guida dig igenom detta och all information i din gamla version av administration kommer föras över till den nya versionen
4.När installationen är klar, kontrollera att allt har kommit med och är korrekt
5.Skapa en Säkerhetskopia i din nya version av Administration genom instruktionen, eller filmer som visar tillvägagångssättet: Film om Säkerhetskopiering, Skapa Säkerhetskopia
6.Spara Säkerhetskopia på USB, extern hårddisk eller maila den till dig själv
7.Gå till din nya dator och ladda ner den nya versionen av Visma Administration från Min Sida
8.Sätt i USB stickan, den externa hårddisken eller öppna mailet med säkerhetskopian och spara den på den nya datorns skrivbord
9.Återställ säkerhetskopian på den nya datorn, kika på instruktionen: Installera från säkerhetskopia

Hoppas att denna instruktionen hjälper dig med din flytt.

/Carl

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.