Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Sortera på lagersaldo

Finns det någon funktion där man kan få lagersaldo sorterat från typ lägsta till högsta?

vi har 1000 tals artiklar i vårat lager/webshop och vid beställning tar det en evighet att se vad som är slut tex.

5 SVAR 5
Hans Ojes
NY MEDLEM

Hej.

Vi på Infostep utvecklar och säljer Excelapplikationer med direktkoppling mot Visma. Filerna uppdateras med en enkel knapptryckning och finns för alla delar av Visma. Exempelvis fakturering, inköp, lager, balans och resultaträkning, likviditetsanalys etc. Vi har en lagerbok som förmodligen skulle passa dig. Aktuellt lager visas i tabellen för detaljerad data och här kan man sortera och filtrera på valfri dimension med hjälp av Excels inbyggda enkla men kraftfulla verktyg.

Översikten som också visas grafiskt byggs kundanpassat beroende på vad som är viktigt för kunden. Gruppering på artikelgrupp, företag (vid flera installationer), åldersklass, slow moving etc


Ser detta intressant ut?

Hör av er för en demo eller en offert

// Hans

http://infostep.se/

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Jowa!

Tack för ditt inlägg! I dagsläget kan du inte sortera på lagerantal på de utskrifter som finns i programmet. Jag tar detta vidare som ett önskemål inför kommande versioner.

Fd medlem
Inte tillämpbar

När jag väljer att ändra i den översta av rullistorna i menyn från "Alla" till "Brist" får jag upp de som har disponibelt antal 0 i lagret. Det kanske hjälper lite i alla fall.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Bra tips Sophia, ett steg i rätt riktning.

Tack för ditt inlägg
Fd medlem
Inte tillämpbar

Komplettering: Tänk även på att man, (i de flesta fall), kan exportera utskrifter/rapporter till Excel via knappvalet "Fil", och sedan göra kolumnsorteringen där.