Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lagerstatus paketartiklar

Vi är en butik och webshop som har många olika "produktpaket". Om en kund ringer och frågar om vi har ett speciellt paket i lager måste man gå igenom respektive produkt och kolla om de finns i lager. Om paketet innehåller 10 produkter tar det väldigt lång tid. Det går heller inte att visa om man har paket i lager mot en hemsida.

Hur har Ni tänkt där? Går detta att lösa på något sätt eller måste vi byta program?

9 SVAR 9
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, jag har också det problemet och lösningen heter MPS, antingen så får du köpa till en modul eller köpa ex vis Pyramid som hanterar detta på ett bra sätt. Ett annat problem som är i SPCS paketartiklar är att utpriset inte räknas upp automatsikt när du ökar priset på en av de ingående komponenterna.
FORZA_
MEDLEM

När du skriver MPS och köpa till en modul, hur menar du då?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

MPS är väl en förkortning för material planeringssystem, det innebär att du tar ut ett antal artiklar ur lagret och dessa artiklar går sedan in i ett paket som lagerförs.

Slå mig en signal så kan jag förklara på ett lättare sätt

Benny 0703000027
FORZA_
MEDLEM

Jo, jag vet vad MPS är, men det lät nästan som att du kände till en modul till Visma?!
Fd medlem
Inte tillämpbar

De har ett samarbete med System Andersson som kan integrera en sådan modul, sedan så vet jag att även Mamut som ligger under Visma kan hantera det här.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Tack för önskemålet och för input i den här frågan. Precis som Benny skriver finns möjlighet att koppla på plussystem till Visma Administration, via tillägget Visma Integration. Med detta kan man integrera programmet med färdiga system som våra samarbetspartners tagit fram eller koppla ihop programmet med egenutvecklade lösningar. Mer information och tips på färdiga lösningar finns här, bl.a för utökad lagerhantering och MPS: http://www.vismaspcs.se/produkter/fle...

Förslaget att visa om en paketartikel finns i lager har kommit upp tidigare här i forumet så vi gör om den här tråden till en fråga och så rekommenderar jag er att gå in och rösta här istället: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

DataPartner i Helsingborg AB har en tilläggsmodul till Visma Administration som heter PaketArtiklar. Lösningen innebär att man kan lagerföra paketartiklar. Slå oss gärna en signal (042-400 60 70) så berättar vi mer.
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Problem med strukturerade produkter.


Jag har problem med Visma och strukturerade produkter. Jag har en koppling mellan Visma och en Webbutik (Sharespine och Starwebb) där Visma uppdaterar hur många artiklar som jag kan sälja i webbutiken.
Problemet är att Visma endast uppdaterar lagerprodukter inte strukturerade produkter.
Det innebär att webbutiken fortsätter att sälja paket även om ingående produkter tar slut.

Jag infogar ditt inlägg i en tidigare tråd med ungefär samma fråga. Här finner du även olika lösningar på problemet.