Lagertransaktioner för artikel styr på Fakturans fakturadatum på huvudnivå och ej på leveransdatum på radnivå? - Visma Administration

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Lagertransaktioner för en artikel styr på fakturans fakturadatum på huvudnivå och ej på artikelns leveransdatum på radnivå... Detta hade varit vore mycket önskvärt i tex rapporten för lagertransaktioner. Stämmer detta? Om det stämmer vore det inte mer korrekt att styra på levdag på radnivå...?
Foto på Stolt

Stolt

• 98 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 1
Foto på Lisa Skandevall

Lisa Skandevall, Fd Moderator

• 740 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Stolt. 

Precis som du skriver så levereras artikeln ut på det datum som är angivet i fältet fakturadatum på fakturan. Om du jobbar med order i programmet och anger att ordern är levererad så tittar programmet istället på lagerbokföringsdatumet, vilket du själv har möjlighet att redigera så länge ordern inte är fakturerad. 

Jag kommer att ta din synpunkt vidare till vår utvecklingsavdelning. 

Ha en bra dag! 

/ Lisa
Foto på Stolt

Stolt

• 98 poäng 75 badge 2x thumb
Tack Lisa!

Ett valbart fält i Lagertransaktionsutskriften där man kan välja om det ska gå på Fakturadatum eller på Leveransdatum på artikel eller Lagerbokföringsdatumet hade varit kanon :) 
Foto på Susanne Friman

Susanne Friman, Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering, Visma Tid, Visma Compact

• 2,430 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Stolt!

Tack för bra beskriven synpunkt. Håller med att det hade varit super. Tar med mig den till kommande versioner och under tiden följer jag tråden. Är det fler med dig som har det här behovet  gilla gärna förslaget med +1 knappen. 

Mvh
Susanne

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.