Lägga upp nytt konto - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej, försöker lägga upp ett nytt konto i kontoplanen, har provat både att skapa ett nytt samt att kopiera och döpa om från befintligt. Får frågan om "fortsätta redigera ja/nej" svara man JA händer inget, svara man NEJ försvinner allt eller så kommer en ruta upp med "posten har ändrats av annan användare sedan redigeringen startade. Ändringarna kommer att förkastas"

Någon som har nåt fiffigt tips :)
Foto på Agneta

Agneta

  • 532 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 9 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

  • 30,846 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Agneta!

Jag har inga problem med att varken skapa nytt konto eller kopiera konto i programmet. Det låter som om det är en låsning i programmet. Arbetar du i en SQL-version av Administration?
Foto på Lenasekonomi

Lenasekonomi

  • 1,820 poäng 1k badge 2x thumb

Bugg i programmet. Väljer man att skapa nytt konto så markeras automatiskt "Ändra" i åtgärdsfönstret (allt enligt visma-administration logik....). Man ska då lägga in uppgifterna för det nya kontot, klicka ut ändra och sen ska det gå att det sparas. Jag var visserligen tvungen att starta om programmet (för hundrade gången) innan det fungerade och supporten påstår att hädanefter ska det fungera (jag är ytterst tveksam...)
Foto på Agneta

Agneta

  • 532 poäng 500 badge 2x thumb
Instämmer, är fortfarande tveksam oxå!
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

  • 4,264 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Agneta,

Står du under Bokföring - Kontoplan och klickar på ny eller var i programmet är du när det inte fungerar? Jag har testat både i SQL-versioner och i den äldre databasen Dbase men lyckas inte få samma sak som du beskriver. Testa att du startar om ditt program och prova sedan igen. Skriv gärna i tråden så jag vet att du fått det att fungera. 

/Kristina 
Foto på Agneta

Agneta

  • 532 poäng 500 badge 2x thumb
Hej, har provat både att lägga upp nytt konto samt att kopiera befintligt..
Foto på Annica

Annica, Champion

  • 4,966 poäng 4k badge 2x thumb
Har råkat ut för samma problem, fungerade ibland med dubbelklick på Ändra-knappen men lika ofta slog det tillbaka till den tidigare benämningen på kontot fastän jag skrivit in en ny. Omstarter hjälpte inte. Jag gjorde jobbet under Bokföring/kontoplan. 


Foto på Agneta

Agneta

  • 532 poäng 500 badge 2x thumb
Ska prova dubbelklicket, tack!