Långa svarstider support

  • 0
  • 8
  • Fråga
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Pågående
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Eftersom jag har ett jobb där jag måste svara i tfn så händer det ofta att jag blir upptagen när jag chattar med supporten och då blir man utslängd efter ett par minuter om man inte svarat. Antingen får jag då välja att börja köa i chatten på nytt med risk att bli avbruten igen eller ringa in och sitta i era långa köer där eller bli uppringd. Sist tog det 2,5 timmar innan jag blev uppringd. Telia har ju fått kritik i flera år för sina långa svarstider men ni bräcker dem med råge. Hoppas ni är medvetna om att ni på Visma har absolut den längsta svarstiden av alla supporter. Vad görs för att åtgärda detta?
Foto på Lena Ekonomi

Lena Ekonomi

  • 2,940 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 12 månader sedan

  • 0
  • 8
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,216 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Först vill jag be om ursäkt för att vi har långa köer, det är inget vi är nöjda med och därför har vi anställt flera kollegor och fortsätter även att göra detta nu under våren. 

@Lena, jag ser att du har pratat med en av mina kollegor nu på förmiddagen och jag antar att ni löst det du behövde hjälp med - annars får du återkomma här så ska jag se till att vi kontaktar dig.

@Skebobruk, det är ett jättebra tips du kom med här. Är det så att man kanske inte kan svara direkt under chatten, så skriv det till den du chattar med. Annars är vår riktlinje att avsluta en chatt om kunden inte återkommer, för att kunna hjälpa nästa i kön. 
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,216 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Tyvärr så har vi extra långa väntetider när det är lönekörning, och det är inget vi är nöjda med - precis som jag skriver ovan. Vi är väl medvetna om att detta inte är bra och jag tar det vidare till berörda personer.