Långa svarstider support

• 0
  • 8
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Pågående
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Eftersom jag har ett jobb där jag måste svara i tfn så händer det ofta att jag blir upptagen när jag chattar med supporten och då blir man utslängd efter ett par minuter om man inte svarat. Antingen får jag då välja att börja köa i chatten på nytt med risk att bli avbruten igen eller ringa in och sitta i era långa köer där eller bli uppringd. Sist tog det 2,5 timmar innan jag blev uppringd. Telia har ju fått kritik i flera år för sina långa svarstider men ni bräcker dem med råge. Hoppas ni är medvetna om att ni på Visma har absolut den längsta svarstiden av alla supporter. Vad görs för att åtgärda detta?
Foto på Lena Ekonomi

Lena Ekonomi

• 3,090 poäng 3k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 8
Foto på goranschrewelius

goranschrewelius

• 164 poäng 100 badge 2x thumb
Från att ha varit ett av de bästa företagen att få support av, till ett av de sämsta!
Helt galna svarstider till en funktion i företaget som  är så viktigt och som man oftast ringer till för att man har fastnat i arbetet.
Skärpning - big time!!
Foto på Skebobruk

Skebobruk

• 4,246 poäng 4k badge 2x thumb

Kan det hjälpa om man skriver att man måste svara i telefon och då blir upptagen ett tag och att man då inte slängs ut?

Frågan är inte till dig Lena utan till Visma.

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,600 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Först vill jag be om ursäkt för att vi har långa köer, det är inget vi är nöjda med och därför har vi anställt flera kollegor och fortsätter även att göra detta nu under våren. 

@Lena, jag ser att du har pratat med en av mina kollegor nu på förmiddagen och jag antar att ni löst det du behövde hjälp med - annars får du återkomma här så ska jag se till att vi kontaktar dig.

@Skebobruk, det är ett jättebra tips du kom med här. Är det så att man kanske inte kan svara direkt under chatten, så skriv det till den du chattar med. Annars är vår riktlinje att avsluta en chatt om kunden inte återkommer, för att kunna hjälpa nästa i kön. 
Foto på DMD-Consulting

DMD-Consulting

• 2,528 poäng 2k badge 2x thumb
Jag ringde supporten igår om akut problem för kund och fick information om att tiden visserligen skulle var uppskattad men Ni sa 21 minuters väntan och jag fick 62minuter och 34sekunder.

Långa väntetider i alla ära har ju uppenbart gått utför för VISMA men att vi inte ens kan få en uppskattad tid som inte diffar mer än 5-10min känns helt otroligt.

Tack och lov är personalen som alltid väldigt skickliga och avhjälpte problemet effektivt...

Hoppas på bättring snart...
Foto på Lena Ekonomi

Lena Ekonomi

• 3,090 poäng 3k badge 2x thumb
Håller helt med. Alldeles för långa väntetider. Gäller även chatten. Satt och väntade 24 min nu.
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,600 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Tyvärr så har vi extra långa väntetider när det är lönekörning, och det är inget vi är nöjda med - precis som jag skriver ovan. Vi är väl medvetna om att detta inte är bra och jag tar det vidare till berörda personer.
Foto på DMD-Consulting

DMD-Consulting

• 2,528 poäng 2k badge 2x thumb
Bra. Bara för att förtydliga.
Långa väntetider finns det alltid i perioder men att dem inte kan uppskattas bättre gör irritationen större så be någon framför allt justera tiden mer noggrant så vi kan överväga att vänta en dag eller till senare samma dag och inte vänta tre ggr så länge som datorn uppskattar det till...
Bättre blir glatt överraskad med ett svar på 10min istället för 50min när datorn säger 15min.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.