Långsam utveckling av webshopen - Visma Webshop

  • 15
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,
jag undrar vad det är som hindrar er att utveckla webshopen snabbare. Det ligger förslag som önskats av era kunder i flera år utan att det händer något. Ni är utvecklare och vi är användare. Vi kan inte utveckla systemen och det är därför ni finns. Nu när handeln styrs över mer och mer till internet är det av största vikt att vi som användare har de rätta verktygen för att hänga med i detta race. Grundfunktionerna är fantastiskt bra, men det saknas väldigt mycket.

Utveckla snabbare och ni får fler kunder, just nu kan jag inte rekommendera er lösning.

Ni är bra, fast ni kan bli bättre.
Det måste vara allas mål.

Med vänlig hälsning
Mikael G
Foto på Color Mondo

Color Mondo

  • 800 poäng 500 badge 2x thumb
  • Frustrerad

Publicerades för 3 år sedan

  • 15
Foto på Storeowner

Storeowner

  • 2,352 poäng 2k badge 2x thumb
Mycket bra skrivet Mikael, jag instämmer helt i den här problematiken.
Foto på Anna Åberg

Anna Åberg

  • 126 poäng 100 badge 2x thumb
Som ny användare av Visma webshop känner jag att det dags att vidareutveckla systemet så att det blir betydligt mer kraftfullt än vad det är idag .
Foto på Jonatan Lund

Jonatan Lund, Fd Produktansvarig - Visma Website/Webshop

  • 250 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Mikael!
Tack för ditt inlägg. Jag håller med om att det finns flera bra förslag i forumet och alla idéer och förslag tas hand om, diskuteras och sedan prioriteras. 

Att förslag som finns i forumet och inte har implementerats handlar mycket om att det antingen är för få kunder som är intresserade, storleken i implementationen eller att vi inte kommit på ett bra sätt att lösa förslaget på. 

Sedan vill jag även nämna att fokus och de stora förändringarna den första halvan av 2016 har varit i den tekniska lösningen, det vill säga förändringar som du som ägare av en webshop inte direkt märker av. 

Den andra halvan av 2017 är däremot planerad att ha mer fokus på webshop-funktionalitet och användarvänlighet som en webshopägare.

När du skriver "utveckla snabbare", förstår jag dig korrekt att du menar lyssna mer på kunders förlag och fokusera på dem?

Vänliga hälsningar,
Jonatan Lund
Foto på Eleonor Jakobsson

Eleonor Jakobsson

  • 1,588 poäng 1k badge 2x thumb
"Den andra halvan av 2017", jag hoppas du menar 2016.
Foto på Jonatan Lund

Jonatan Lund, Fd Produktansvarig - Visma Website/Webshop

  • 250 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Eleonor,

Ursäkta skrivfelet, Självklart menar jag 2016 :-) 
Foto på Eleonor Jakobsson

Eleonor Jakobsson

  • 1,588 poäng 1k badge 2x thumb
Ursäkta, men för en luttrad användare är det inte alls självklart :(
Foto på ThomasH

ThomasH

  • 1,760 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Jonatan,
Jag har en fråga gällande det du skriver "...är för få kunder som är intresserade...".

Jag har sett er skriva det en massa gånger och jag uppfattar det som om ni lägger för stor tilltro till vårt engagemang. Jag tror att ni gör ett  misstag om ni lägger för stort värde i hur många som är inne på forumet och "gillar" ett inlägg. Faktum är att vi har andra saker att göra än att vara inloggade här och pusha för förbättringar som andra ser som nödvändiga just för dem. 

Jag hoppas att utvecklingen av era produkter inte är i händerna på vårt engagemang utan att ni har kunskapen/drivet/resurserna att utveckla Webbshop+ till den riktigt bra produkt som den har potential att bli, utan att ni bedömer våra hurra-rop här på forumet.

Med det sagt så är det flera punkter som har tagits upp här på forumet som måste förbättras eller läggas till för att Webshop+ ska kunna bli tillräckligt bra. Konkurrensen är stor där ute och många bra webshopar finns men få av dem kan integrera affärssystem med artikeldatabaser, bokföring etc. En jättefördel för oss som vill använda Webshop+. 

Därför har vi stor förhoppning att ni fortsätter utveckla produkten och gör det smart och snabbt utan att förvänta er en massa "Gilla"-markeringar för att utveckla produkten åt rätt håll.

Tack för ordet
Thomas
Foto på Anders

Anders

  • 546 poäng 500 badge 2x thumb
Kan inte instämma mer! Har aldrig varit med om maken till seg utveckling av funktionaliteten i en webshop.
Foto på Storeowner

Storeowner

  • 2,352 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Vismateamet,

Jag skulle vilja ge ett förslag, skicka ut en enkät undersökning till kunder med t ex webshop + och webshop.  Jag gillar inte att svara på enkäter alla gånger, men detta är en väldigt viktig del i mitt och mångas arbeten, så jag skulle alla gånger ta mig tid att besvara en enkät och jag hoppas även att fler skulle göra det. Totalt sett i både visma webshop och webshop+ är det dryga 100 som följer, och inte alls många som är aktiva.

(Visserligen tror jag inte att det hjälper mig, i det enorma behovet av att kunna låta våra kunder beställa fler än en produkt i artikelvyn som är upplagd, stor frustration för mig och våra kunder)

Skulle en enkät undersökning äga rum från er sida, så är det enormt viktigt att lyfta fram och ställa frågan om man som företag arbetar med B2C eller B2B, då behoven är olika. Samla ihop upp de senaste inläggen, önskemål flera år tillbaka kan idag vara helt ointressant.
Foto på daniel@waxthuset.nu

daniel@waxthuset.nu

  • 1,438 poäng 1k badge 2x thumb
Jag använder inte webbshopen men instämmer helt i att Visma förlitar sig alldeles för mycket på forumet och hur många "gilla" en idé får.
Det är inte varje gång man stöter på en begränsning i Vismas program som man gör ett inlägg eller söker efter tidigare inlägg.
Jag letar snarare efter ett system som kan ersätta de jag köper från er.
Ni ligger inte i framkant i vare sig funktion, utseende eller prisbild.
Största anledningen till att jag kör era system just nu är integrationen till vårt kassasystem men så snart jag hittar en ersättare så vet jag inte om jag stannar kvar.
Foto på Eleonor Jakobsson

Eleonor Jakobsson

  • 1,588 poäng 1k badge 2x thumb
Håller med. Forumet i sig skulle behöva utvecklas om det skulle fylla den funktion Visma ger det - en indikator på användarnas önskemål o förväntade problemlösningar - jag tror inte alls att det speglar användarnas förväntan och vilja. Men, istället för att lägga energi på ett icke fungerande forum hoppas jag verkligen det blir en förändring i programmen för det är ju ingen enkel process att byta leverantör, även om jag många gånger tänker tanken.

Foto på Sanna Lindkvist

Sanna Lindkvist, Produktområdeschef ERP Webb - Utveckling

  • 1,392 poäng 1k badge 2x thumb
Hej! 

Tack för ert engagemang på vårt användarforum det betyder mycket för oss och vi tar absolut till oss kritiken om att vi borde leverera förbättringar snabbare.

Jag kan berätta lite hur vi jobbar med produktutveckling. Input till vad vi ska fokusera på i våra produkter kommer från flera källor, inte enbart användarforumet. Självklart tittar vi även på omvärlden och våra konkurrenter, vi gör enkätundersökningar, vi analyserar vilka delar i produkten som används, analyserar supportärenden och pratar mycket med våra kollegor på försäljning och support.

För att vi ska kunna leverera oftare och få ut förbättringar till våra kunder snabbare så har vi under slutet av 2015 och första delen av 2016 investerat mycket utvecklingstid för att nå en nivå som inom produktutveckling som kallas för ”continous delivery”. I det arbetet har vi lagt mycket tid på att automatisera tester, fixa buggar, förbättra prestanda för att säkerställa en hög kvalitet.

Tidigare år har vi levererat ca 4 ggr om året och ägnade flera veckor åt manuell testning den tiden vill vi hellre lägga på att utveckla nya saker istället. Under detta arbete har vi försökt balansera så att vi också levererat nya funktioner som t.ex. stöd för Instagram-element i början av året. Nu har vi snart kommit igenom detta stora jobb och vi kommer jobba mycket med förbättringar i produkten baserat på input i både forumet, från vår enkätundersökning och intervjuer med kunder. Det vi har identifierat som det allra viktigaste för majoriteten av våra kunder är att förbättra funktionalitet som syns mot era kunder som presentation och layout av webshopen. Vi jobbar även med att kunna erbjuda fler betalsätt men det är lite för tidigt att säga vilka just nu.

Det kommer hända flera spännande saker i höst och jag hoppas ni kommer gilla det. Tack för er feedback och tålamod. 

Ha en trevlig helg! 
Hälsningar Sanna 
Foto på Eleonor Jakobsson

Eleonor Jakobsson

  • 1,588 poäng 1k badge 2x thumb
Sanna, jag kan rekommendera er att läsa Visma Infoline, "Så gör du kunden mer än bara nöjd" där finns en del bra frågeställningar ni själva borde ta del av.
Tyvärr börjar jag tro att jag tillhör denna kategori: "Det händer att kunder köper fel lösning och sedan sitter irriterat i en missnöjd situation."
Inte för att min situation förändrats utan eftersom ni inte lyssnar och agerar.
"Lyft luren" 070-2304759
Foto på Sanna Lindkvist

Sanna Lindkvist, Produktområdeschef ERP Webb - Utveckling

  • 1,392 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Eleonor! 

Jag håller med att alla tipsen på Infoline är jättebra och tro mig vi gör vårt yttersta för att göra våra kunder nöjda och vi har väldigt många nöjda kunder.
Vi är väldigt stolta över vår produkt Webshop och kommer fortsätta göra den ännu bättre. Men precis som du skriver så händer det ibland att kunder får nya behov eller blivit rekommenderade fel lösning och då kand det vara bättre att att byta lösning.
Vi har t ex många fina partnerlösningar när det gäller e-handel  som är integrerade mot Visma Administration och Visma eEkonomi.

Jag ringer dig i början av nästa vecka så kan vi prata om din situation för jag har inte bakgrunden. 

Ha en fin helg! 
Hälsningar Sanna Lindkvist 
Foto på ThomasH

ThomasH

  • 1,760 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Sanna,
Det är nu den 10 november och det skulle vara bra med en uppdatering ifrån er gällande alla spännande saker som skulle hända under hösten. Vänligen återkoppla.

Med vänliga hälsningar
Thomas Hammarlund
Foto på Anders

Anders

  • 546 poäng 500 badge 2x thumb
Det där har vi hört rätt länge nu. Vi har akuta problem och ni verkar mest fördriva tiden med annat. Lite intressant, jag kickade på er avdelning för beröm här på forumet hittade ingen alls som berömde er, det borde ju vara en rätt allvarlig sak för en chef på Visma? Specellt med tanke på att ni arbetat med er webbshop ett antal år nu! Det är ju tur att ni jobbar på visma och inte mitt företag för då har ni nog varit arbetslösa vid detta laget. Vi håller för fullt på att byta till Hogia, 
Foto på Eleonor Jakobsson

Eleonor Jakobsson

  • 1,588 poäng 1k badge 2x thumb
Tack för tipset, Hogia ska jag kolla upp! :) Jag har länge funderat på ett alternativt sätt att nå fram till Visma för detta forum är ju meningslöst, ett byte av leverantör är kanske det rätta i längden.
Foto på daniel@waxthuset.nu

daniel@waxthuset.nu

  • 1,438 poäng 1k badge 2x thumb
Kolla på Specter, ett väldigt kompetent företag med kunden i fokus.
De har webshop, bokföring och butikssystem och allt som krävs för att det ska fungera.
Modernt gränssnitt och allt är sökbart.
(Redigerad)
Foto på Anders

Anders

  • 546 poäng 500 badge 2x thumb
Ja, att ta upp värdefull tid med Visma via detta forumet istället för att fokusera på verksamheten är ju helt galet! Har testat specter/textalk/klarna tidigare men det blir rätt mycket kopplingar som i sig är rätt dyra om man jämför med vismas lösning. Där har Hogia en bra koppling mot starweb e-hendel som är prisvärd. Starweb kan e-handel och hogia kan bokföring, Visma kan bokföring, dock inte e-handel. Där klickar det!
Foto på Eleonor Jakobsson

Eleonor Jakobsson

  • 1,588 poäng 1k badge 2x thumb
Det tålamod som Visma tackar oss användare för har tagit slut åtminstone hos mig. Jag har tagit en första kontakt med Starweb nu och ska även kolla upp Specter. Jag vet vilket jobb som väntar att flytta butiken men det ser inte ut att finnas något alternativ :(
Foto på Sanna Lindkvist

Sanna Lindkvist, Produktområdeschef ERP Webb - Utveckling

  • 1,392 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Anders! 

Tråkigt att du känner så jag vet inte bakgrunden till dina problem och önskemål kring Visma Webshop. Jag vet att vi har väldigt många nöjda kunder och vi är stolta över vår lösning. Jag vet också att företag har olika behov och vi inte alltid är den bästa lösningen .

Som jag skrev innan tidigare så har vi koll på förbättringarna vi måste göra i Visma Webshop och under hösten hoppas jag att vi kan vara snabbare ut med med kontinuerliga förbättringar. 

Men jag förstår absolut att du som egen företagare måste fokusera på din kärnverksamhet och inte har tid att vänta. Så jag har full förståelse för att du kollar upp andra lösningar för e-handel.

Ett tips som jag även skrev till Eleonor Jakobsson är att kolla upp integrations lösningar som partners till oss byggt https://vismaspcs.se/integrationslosningar
Det finns flera bra e-handelslösningar som våra partners har integrerat mot. 

Kontakta mig gärna direkt på sanna.lindkvist@visma.se om du vill. 

Ha en bra kväll! 
Hälsningar Sanna Lindkvist 



 

 
Foto på Ralf

Ralf

  • 824 poäng 500 badge 2x thumb
Kan inte mer än hålla med om att utvecklingen som vi kunder märker är långsam. Något som jag tycker borde vara en självklarhet är klarna
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

  • 1,556 poäng 1k badge 2x thumb
snälla en sån enkel sak som att lägga till så kunderna kan skriva en kommentar till artikeln dom köper borde vara hur enkelt som helst att lägga till! då jag har unika namn på alla mina produkter får jag stora problem när dom inte förstår hur dom skall beställa.
Vi betalar ändå 500kr i månaden! nån service för dom perngarna får det ju vara.

ingen återkoppling om mitt problem med att paypal kunder inte dyker upp som fakturor får jag heller. jag har inte vart kund hos er länge men jag önskar redan nästan att jag valde ett annat bolag , kan in vara snälla och ändra min inställning till det bättre ?
MVH
Felix
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,360 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Felix!

Jag ser att du har haft ett ärende hos oss angående just att paypal-ordrar inte dykt upp i Visma eEkonomi från din Webshop. Jag ser också att du ska ha fått ett svar via mejl den 2016-08-09 kl. 13:27. Kontrollera gärna din mejl för att se om du fått ett mejl från oss, jag kommer även idag skicka om mejlet till dig så hoppas jag att det når fram till dig. 

Jag önskar dig en fortsatt bra dag! 
/Nellie 
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

  • 1,556 poäng 1k badge 2x thumb
Problemet åtgärdades efter att jag skrev inlägget inte innan , jag fick pgr av detta förhöjd kostnad hos revisorn
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

  • 1,556 poäng 1k badge 2x thumb
Ni svarade heller inte om att vi med webshop behöver att kunderna kan skriva specifika meddelanden till artiklarna ?
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,360 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Felix! 

Jag tar kontakt med dig via mejl angående att du fick förhöjd kostnad hos revisorn pga detta ärende. 

Gällande att kunna skriva in en kommentar till vardera artikel som läggs till i varukorgen så tar vi detta som ett önskemål, tyvärr är det inte något som är planerat för tillfället. 
Det som finns i dagsläget i programmet är att när du står i Kassan på fliken Adress så kan du en bit ner på sidan klicka på "Lägg till mer information". Här kan kunderna kommentera in mer information, t ex om artiklarna de lagt i varukorgen. 

Vi tackar så mycket för ditt önskemål! 

/Nellie
(Redigerad)
Foto på Color Mondo

Color Mondo

  • 800 poäng 500 badge 2x thumb
Nu är det den 1 november och jag väntar fortfarande på att det skall komma en uppdatering, som utlovats till andra halvan 2016. Julhandeln är i startgroparna och det vore roligt om den kom inom kort. Presentkorts lösningen som det talats om är en av de viktiga lösningar som jag väntat på som med stor sannolikhet ökar vår försäljning, och även andras. Senaste uppdateringen var 18 maj, och det var inte mycket som kom där.

Lutar nog som någon skrev här ovan, att börja leta efter något annat program (företag) som tar detta på ett mer seriöst sätt! Vi måste utvecklas för att gå framåt, men detta har ju stannat av fullständigt.
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej! 

Vi arbetar för fullt med uppdateringar just nu, och tyvärr har en del av dessa blivit försenade nu i höst men vi siktar självklart på att släppa dessa så fort som möjligt.
Det vi också kan säga är att vi håller på med följande aktiviteter: 

  • Nytt gränssnitt i adminläget som kommer göra det enklare för användaren. 
  • Payson Checkout 2.0, nytt betalsätt från Payson som både hanterar kortbetalning, delbetalning och faktura.

  • Responsiv design, hela produkten ska bli 100% responsiv vilket kommer att göra det bättre för besökare från mobil och suftplattor. 

  • Förbättringar av existerande funktioner såsom rabattkoder, artikelhantering med mera.
Allt det här arbetar vi med just nu och vi tar det seriöst, men ni måste även ha förståelse för oss att vi kan bli försenade och blir vi det är det enbart för att vi måste säkerställa kvalitén innan vi släpper något ut till våra kunder. 

Med vänliga hälsningar, 
Marcus Fjordevik 
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
God morgon! 

Idag släppte vi äntligen Payson Checkout 2.0 till er. Payson 1.0 finns självklart fortfarande kvar för er som inte vill uppgradera er. 

Med vänliga hälsningar, 
Marcus Fjordevik 
Foto på ThomasH

ThomasH

  • 1,730 poäng 1k badge 2x thumb
Toppen, hur gör vi för att uppdatera?
Mvh
Thomas
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Thomas, 

Du kan kika här: https://www.payson.se/sv/foretag-betallosningar/koppla-ebutik/

Med vänliga hälsningar,
Marcus Fjordevik
Foto på ThomasH

ThomasH

  • 1,730 poäng 1k badge 2x thumb
Toppen tack!
Marcus, jag var i kontakt med Bit Security ang att lägga in deras logga och html länk för "Certifierad ehandel". Fick svar ifrån dem gällande att få in märkningen - "Det finns olika lösningar att få in märkningen i alla e-handelsplattformar vi stött på utom Visma! Såvida de inte uppgraderat sin plattform nyligen. Mycket märkligt."

Hur går diskussionen hos er gällande detta? 

Mvh
Thomas
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Thomas, 

Det går alldeles utmärkt att lägga in en bild med en länk bakom, om det hade löst detta åt dig? I nuläget har vi dessvärre inte stöd för att lägga in egen HTML kod och kan heller inte svara på när eller om det kommer gå i framtiden heller. 

Med vänliga hälsningar, 
Marcus Fjordevik 
Foto på ThomasH

ThomasH

  • 1,730 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Marcus,

Ja, tack vare att Bit Security har gjort ett undantag för oss så har vi löst det med en länk så länge.

Med vänliga hälsningar
Thomas
Foto på Color Mondo

Color Mondo

  • 800 poäng 500 badge 2x thumb
Tack så mycket!
Dessvärre var det inget jag har önskat i många år!
Hoppas att det släpps mer inom kort!
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Nu har vi släppt responsiv design till Website/Webshop, vilket innebär att innehållet automatiskt anpassar sig beroende på vilken enhet dina besökare använder.
Detta betyder också att mobilanpassningen har förbättrats.

Vill ni läsa mer om detta kan ni kika på versionsnyheterna för Website/Webshop inne i produkten. 

Med vänliga hälsningar,
Marcus Fjordevik 
Foto på Color Mondo

Color Mondo

  • 800 poäng 500 badge 2x thumb
Tummen upp för detta!
/Mikael
Foto på ThomasH

ThomasH

  • 1,760 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Marcus,
Jag har påpekat tidigare att artikelträdet kunde försvinna om man navigerar bland länkarna i headern på en mobiltelefon. Efter uppdateringen till Responsiv design på vår sida rehabgrossisten.com så försvinner artikelträdet helt. Hur tänkte ni här? Något vi ska uppdatera för att de ska synas på en mobiltelefon?

Mvh
Thomas
(Redigerad)
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Thomas!

Vi har undersökt detta nu och det visar sig att det är en bugg som du har stött på som av misstag har introducerats i och med releasen av responsiv design.
Just nu håller vi på att rätta felet men eftersom det är fredag idag och snart helg så kommer vi förmodligen inte släppa rättningen förän början av nästa vecka.

Men det finns en work-around som du kan använda dig av under tiden, och det är att du helt enkelt byter plats på din sida där du har inloggningsfunktionen.
Så t.ex. ifall du byter plats på sidorna "Nyhetsbrev" och "Inloggning fakturakunder" så kommer du se hela din sidmeny.

Har du fler funderingar är du välkommen att återkomma, annars önskar jag dig en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar,
Marcus Fjordevik  
Foto på ThomasH

ThomasH

  • 1,760 poäng 1k badge 2x thumb
Okay, då gör vi det så länge. Vänligen se till att artikelträdet alltid är synligt när man trycker på listläget, väldigt förvirrande när det helt plötsligt försvinner för att man väljer annan länk än hem...
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Thomas!

Nu har vi rättat till felet åt dig och du ska nu kunna se sidmenyn precis som man ska kunna.

Med vänliga hälsningar,
Marcus Fjordevik 
Foto på ThomasH

ThomasH

  • 1,760 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Marcus,
Ser att ni har fixat så att det går att komma åt sidmenyn men, återigen, det är så ologiskt a man först måste "klicka" på Hem länken för att de ska komma upp, ni måste ju fixa så att produktträdet alltid syns, kan ju inte bara försvinna för att man navigerar i toppmenyn. 

Klicka runt på vår sida och låtsas att du är kund hos oss, tänk er in i den som ska leta efter uppgifter. 

Mvh
Thomas
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej igen Thomas,

Jag förstår hur du menar och jag ser helt klart att sidmenyn hade kunnat visas hela tiden i ditt fall utan att listan hade blivit alltför lång. I nuläget visas ju sidmenyn enbart på de sidor där den ligger tillagd. Anledningen till att det är såhär är för att vi har en del kunder som har väldigt många sidor och då hade det inte sett snyggt ut att alltid visa sidmenyn också. Då hade listan över sidor blivit väldigt lång. 

Däremot som sagt så ser jag att det hade varit snyggt i ditt fall, eftersom där skulle inte listan bli så lång. En potentiell lösning hade varit att vi väljer att alltid visa sidmenyn, oavsett ifall den är tillagd på en eller flera sidor, men också att vi lägger till en kryssruta där webshopsägaren själv får välja ifall den alltid ska synas eller inte. 

Hur tycker du att en sån lösning låter?

Med vänliga hälsningar,
Marcus Fjordevik 
Foto på ThomasH

ThomasH

  • 1,760 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Marcus,
En kryssruta så att vi har alternativet tror jag är bästa lösningen.

Mvh
Thomas
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

  • 1,556 poäng 1k badge 2x thumb
När man kommer till kassan och klickar på sidmenyknappen så går det endast komma till startsidan, men det kanske är tänkt så ?
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

  • 1,556 poäng 1k badge 2x thumb
Jag undrar om ni möjligtvis kan göra en anpassning som önskas emot betalning ?
Jag lägger gärna ett par tusen om ni bara kan lösa problemet, det funkar liksom inte att man bara får till svars att ni skall fundera på det när det är uppenbart att utvecklingen är långsam ?
Mvh
Felix
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

  • 3,034 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Felix

Jag har svarat i följande tråd angående detta:
https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/kopa-en-funktion

//Robin

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.